× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-02-2011 11:35 #865290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Vandaag met de Grijze muis op apk keuring geweest.Verloopt 17 maart maar ik ben er liever wat eerder mee,je weet maar nooit.

Kan weer ?n heel jaar verder mer ?m:w00t:.
Geen enkele op of aanmerking als alleen dat t nog wel n hele nette auto is!


Inmiddels hangt de 25 mm mk2 stabilisator ook er onder.Daar wordt ie wel veel direkter van dan voorheen met de standaard 19 mm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2011 14:39 #865765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
koplampwissers

Een van de weinige dingen die echt aan vervanging toe zijn aan m'n nieuwe aanwinst zijn de koplampwissers.
Navraag leverde alleen moeilijk kijkende gezichten op :wtf2: .
Een van de weinige bedrijven in Echt met 'n Volvo hart had wel een andere oplossing die ze zelf ook toepassen bij "moeilijke" auto's :wtf:.



Dit is een losse kunststof strip met een wisrubber.

De versleten wissers.





Van boven naar beneden.

-de wisser
-het versleten wisserblad
-het op maat gemaakte nieuwe wisserblad

Kosten....? 5,80 en 20 minuten werk :y:!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2011 18:46 #865789 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
die blaadjes zijn nog volop te krijgen hoor, zijn hetzelfde als van de S80 en de 700 serie 90-92

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2011 21:32 #865834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
En wat kosten ze dan?
De garage waar ik de strip gehaald heb doet veel onderhoud aan grote volvo's en volgens hem gebruiken ze meestal deze strips omdat t VEEL goedkoper is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2011 21:34 #865835 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Saab 900 zijn ook dezelfde armen en blaadjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2011 21:41 #865836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Als er Saab op de verpakking staat dan zullen ze wel heulemoal gillend duur zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2011 21:42 #865837 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Bart, ik doelde hierop:

Bart Manders;168879 schreef : Navraag leverde alleen moeilijk kijkende gezichten op :wtf2:


zal ongetwijfeld goedkoper zijn om de strips los te vervangen, maar ze zijn als plug&play iig nog wel volop te verkrijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-04-2011 15:45 #869570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik loop al langer met de gedachte om camber op de vooras negatiever te maken.
Bij de 360 cup verbreden ze het subframe maar ik zat meer te denken aan het verlengen van de draagarmen en wel om het simpele feit dat dit volgens mij het makkelijkste is.En dit vooral vanwege het geouwe**** :woops: met de bouten van het subframe.



De bovenste draagarm doorgesneden om de onderste mee te verlengen.




Geeft n verbreding van 23 mm per draagarm!



Gelast en in de primer gespoten.Verdere verfijning volgt bij montage onder de auto.Voor nu is dit voldoende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2011 19:14 #869588 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
dat is ca 3 graden negatief camber hea..

ik ga per kant iets verder naar buiten en ik moet daarvoor ook de binnenste stuurkogels gaan verlengen; wellicht voor jouw achtergrond teveel info maar kijk iig wel 2x of je de binnenste stuurkogel wel ver genoeg de buitenste stuurkogel in kan schroeven, denk eerlijk gezegd niet dat je het red.

kun je de reactiestang nog op de originele plek vastbouten? anders moet je die ook verlengen / gaten boren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-04-2011 19:47 #869593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Nee idd dat klopt.De stuurstang moet hiervoor verlengd worden maar ik ben aan het zoeken of er iets passends in het Volvo Gamma te vinden is, misschien 240 of zo iets.Die hebben dezelde constructie maar of dat past.........:confused:

Ik moet in de verlenging 1 gat open boren voor de reactie stang maar die hoef ik dan verder niet aan te passen.Die komt dus t.o.v. de originele korte draagarm op de zelfde gaten als normaal gebruikelijk is.

Ben alleen nog aan het dubben over een plaat die boven op de gaten voor de fusee kogel moet komen.Waardoor de draagarm dus a.h.w. tussen deze plaat en de fuseekogel geklemd wordt wat volgens mij de bevestiging van de fuseekogel aan de draagarm te goede komt omdat dat dan veel steiger is.De fuseekogel wordt normaal gesproken met 1 bout door de reactie arm vastgezet,vandaar.

Het was wel even omdenken :wtf2: van DAF55 Naar 300 serie wat dit project betreft.Bij de 55 heb je het probleem dat er ook nog eens veerkrachten op de draagarm komen door de torsievering.Daar heb je bij de 300 dus mooi geen last van wat her een en ander wel een stuk eenvoudiger maakt:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets