× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn volvo 340 (Special) 1983

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2011 21:48 #859127 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Maakt niet uit. Dat camber is standaard, valt alleen wat meer op door je lichte kleur velgen. Gaat prima met 15"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2011 21:50 #859128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Gelukkig maar was er net zo blij mee. Helaas staat de auto nu in de werkplaats van een uit stage bedrijf van me. was toch nog wel wat mis mee. Eigenlijk een wonder dat hij nog liep en niet kapot gelopen is. ben er nu nog van aan het bijkomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2011 22:00 #859132 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Ze kunnen wel w?t hebben. Succes ermee.

Ik ben erg benieuwd naar het soort lampen dat erin zit. En het valt me nu pas op dat je stootstrips op je voorruit hebt..! Dat is wel een heel originele oplossing voor speling in het ruitenwissersysteem. Moet ik ook eens doen, mijn ruitrubber wordt aan gort gewist nu.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-01-2011 22:04 #859133 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Ik zat meer de denken aan een nieuwe motor/mechanisme. Ik vast de balkjes een beetje zielig overkomen. Het is wel een goede en goedkope oplossing.

Auto is voorzien van H4 lampen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2011 11:55 #859409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Nou nou, het heeft me wat gekost! Toen we de auto twee dagen in bezit hadden zijn we er toch maar even mee langs de garage gegaan. Een oude auto, je weet nooit wat er aan mankeert. En dat hebben ge geweten. Hier onder een lijst van alle punten die ontdekt zijn. Maar eerst een lijst met de inmiddels gemaakte onderdelen.

Olie+Filter
Kleppen gesteld
2 Wielremcilinders
2 Gasveren
Waterpomp
Temp. Sensor
Achteruitrijschakelaar
Thermostaat
Expansiedop
Brandstof slangen
4 Uitlaat rubbers
Ruitensproeier pompje

Er bleken buiten wat lekkende koelslangen ook wat brandstof lekkages te zijn en de remmen waren ook niet helemaal lek vrij. Tevens is de motor gespoeld aangezien deze compleet verstopt zat met Black sludge. De kleppen kregen zelfs geen olie meer. De vorige eigenaar had de carburateur en de ontsteking aangepast op het slechte lopen van de auto. Toen deze dus een normaal moest gaan lopen hadden we een co-getal van tussen de 8.0 en 10.0. Voordat de auto weer normaal liep waren we dus een uurtje of wat verder. Maar ik kan wel zeggen, wat een verschil zeg! Al met al was het een hele uitgave hadden we slechts ?700 betaald voor de auto de rekening van de garage was ( Met hulp van mij zelf) ?1982.43. Auw!

En goed is de auto nog steeds niet. Zo moet hij nog naar de lasser/spuiter. En hebben we nog een interieur nodig. Ook op het technische vlak valt er nog wel iets te verbeteren. (Schokdempers/van 4 naar 5 bak. Maar goed we hebben inmiddels toch een oldtimer en daar valt gewoon altijd wat aan te knutselen je hoort mij dus niet klagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2011 12:01 #859413 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
goh, denk dat ik ook maar meer ga vragen voor dat soort kleine klusjes :yummie:

gaaf dat je hem helemaal opknapt, maar vind het voor die klusjes toch wel vrij prijzig, het is op de kop af voor nog geen 300 euro aan (nieuwe)onderdelen, dan is ruim 1650 euro arbeidsloon ?cht veel, als ik ?100 per uur zou vragen was je bij mij nog geen 600 euro kwijt voor dat lijstje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2011 12:03 #859414 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
2000 euro voor DAT lijstje? :crazy1:
Dat vind ik toch wel ?rg prijzig. Als je dat zelf had gedaan, had het je een weekend aan tijd gekost maar slechts een fractie van de factuur...

Maar je kunt wel zeggen dat je een unieke auto hebt, want de set-up B14.3/H4-lampen/Klapdak/Junior-look-a-like doet mij toch echt vermoeden dat dit een auto is die bedoeld was als Junior voor de Duitse markt, maar door een Nederlandse dealer is verkocht als 'Special'.

Edit: Anjo was me net voor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2011 12:13 #859417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
'Howly sheet' Das een fixe rekening geworden bij de garage...Waar ben je ermee geweest!

Ik hoop dat hij nu motorisch en qua remmen wel perfect goed is nu, dan is het toch niet voor niets geweest! Verder zie ik wel dat er klusjes bij zitten die je makkelijk zelf had kunnen doen met behulp van het forum en met een beperkte hoeveelheid materiaal, ik denk hierbij aan bijvoorbeeld de brandstofslangen, dat staat hier mooi en uitgebreid omschreven...

Veel plezier ermee in ieder geval, dat hij je overal zonder onzin naartoe mag brengne!

En idd je hebt een Oldtimer voor iets, handen vuilmaken hoort er gewoon bij! Gisteren hier thuis ook nog maar is ondervonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2011 12:25 #859421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Hoezo heb ik een klapdak? Heb inderdaad veel zelf gedaan (ben tenslotte monteur van beroep) maar aan je eigen auto sleutelen is echt niet leuk. Bovendien zijn carburateurs en een verdeler. niet echt meer van mijn opleiding. Storing zoeken echter wel. o,ja vergeet het vervangen van erg-kleppen niet. Mijn Cordoba TDI gaat ook altijd naar de garage. daar doe ik echt helemaal iets aan.

Zou de foto nu klein genoeg zijn??

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2011 12:28 #859423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn volvo 340 (Special) 1983
Er zit idd hier en daar nog wat las en spuitwerk aan! Wanneer ga je dat laten doen?
Even wachten tot na de winter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets