× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

Lees meer
16-02-2016 15:13 #960494 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 360 GLS 1985

leonsteyns;239858 schreef : Als de RDW informatie over de NT-50-LY juist, is dan heeft deze auto geen geldig kenteken:
www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx


werkt prima hoor

* Gestolen Nee
* Ge?xporteerd Nee
* WAM verzekerd Ja
* Wacht op keuren Nee

ovi.rdw.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2016 18:02 #960498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Bij cylinder inhoud staat 1986cm3. Dat is wat weinig voor een 2.3liter...
De Wegenverkeerswet zegt dat bij het aanpassen van oa motorcode er een keuring plaats moet vinden. Dat kan alleen middels een IGK bij de RDW. Het is aan de kentekenhouder om daar voor te zorgen.

Ik had de link naar het RDW-stukje erbij gezet:
www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
Klink je op die pagina naar Hoofdstuk 6 van de Wegenverkeerswet 1994, kom je helaas wel in de originele wetstekst terecht (niet echt leesvriendelijke kost, helaas). Maar bij artikel 6.3, lid 1 staat: "Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens wijzigen en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het voertuig voldoen aan de in bijlage IV voor het betrokken voertuig opgenomen eisen, voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging:
<knip>
n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
<knip>
p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
<knip>
r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
<knip>
y. het geluidsniveau bij stilstand en bijbehorend toerental van motorvoertuigen.

Ik heb alleen de onderdelen toegevoegd die wijzigen. Op basis van deze vier punten, moet er dus een IGK plaatsvinden. Omdat de auto een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 heeft ?n er componenten uit een typegoedgekeurd donorvoertuig zijn gebruikt, zullen er echter weinig problemen te verwachten zijn. Het kost dan wel ?55 en een middag...

Ik heb het niet verzonnen, is alleen lullig als na een ongeval blijkt dat je toch niet verzekerd was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2016 19:30 #960500 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 360 GLS 1985

leonsteyns;239881 schreef : Bij cylinder inhoud staat 1986cm3. Dat is wat weinig voor een 2.3liter...
De Wegenverkeerswet zegt dat bij het aanpassen van oa motorcode er een keuring plaats moet vinden. Dat kan alleen middels een IGK bij de RDW. Het is aan de kentekenhouder om daar voor te zorgen.

Ik had de link naar het RDW-stukje erbij gezet:
www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx
Klink je op die pagina naar Hoofdstuk 6 van de Wegenverkeerswet 1994, kom je helaas wel in de originele wetstekst terecht (niet echt leesvriendelijke kost, helaas). Maar bij artikel 6.3, lid 1 staat: "Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens wijzigen en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het voertuig voldoen aan de in bijlage IV voor het betrokken voertuig opgenomen eisen, voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging:
<knip>
n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
<knip>
p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
<knip>
r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
<knip>
y. het geluidsniveau bij stilstand en bijbehorend toerental van motorvoertuigen.

Ik heb alleen de onderdelen toegevoegd die wijzigen. Op basis van deze vier punten, moet er dus een IGK plaatsvinden. Omdat de auto een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 heeft ?n er componenten uit een typegoedgekeurd donorvoertuig zijn gebruikt, zullen er echter weinig problemen te verwachten zijn. Het kost dan wel ?55 en een middag...

Ik heb het niet verzonnen, is alleen lullig als na een ongeval blijkt dat je toch niet verzekerd was.


Je hebt helemaal gelijk! Ik heb niet goed opgelet :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2019 15:08 #983514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Effe een topic kick! Ik heb wel interesse in zo'n intank brandstofpomp.
Heb je daar wat meer plaatjes van? Moest je lassen of is alles bout- en schroefwerk?
Dit alles in verband met problemen met de uitstroomopening van de zadeltank.
Op deze manier ben je daar dus op een nette manier vanaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets