× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360GLT 3drs

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2007 21:36 #626169 door V300 register
360GLT 3drs is gemaakt door V300 register
Mijn laatste nieuwe aanwinst, deze 3drs 360GLT.
De auto is na een frontschade lange tijd gestald geweest.
Ik heb vanmiddag een paar uurtjes gesleuteld en gepoetst.
Ik heb nog veel meer foto's maar ik mag maar een beperkt
aantal bijlages plaatsen.
De gekneusde voorbumper is rijp voor de sloop.
Dat gold ook voor de rechter koplamp.
De spatborden zijn wonder boven wonder onbeschadigd.
Ik heb alle benodigde onderdelen, behalve een gave
bumper in de juiste kleur. Wie helpt mij hieraan?
De oude platen (grote letters) zitten er nog op.
Ook het deel 3 zit nog achter de ruit.
Met een verse akku was er leven in de brouwerij, maar de motor
sloeg niet aan. Nader onderzoek wees uit dat de brandstofpomp
het begeven heeft.
De distributieriem is voor het laatst vervangen in 1994, dus eerst
maar eens distributieriem+spanrol, nieuwe waterpomp+riemen,
olie+filters en koelvloeistof doen.
Ook de remmen nakijken en de vloeistof vervangen, misschien ook
de slangen, want die zullen wel uitgedroogd zijn.
Het interieur is zeer netjes.
De auto heeft 169.010km gelopen. Hij is van 1986.
Er ligt een B200 in zonder EGR en Pulsair en met chromen olievuldop.
Nieuwe kachelbediening en recirculatie.
Open dak met zonnekap, beetje roest aan de randen.
Het verbaasde me wat een knappe auto er stond alleen al na een
grondige poetsbeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-07-2007 22:13 #673747 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Hij ziet er een beetje kaal uit :D

Maar mooi dat ie verder helemaal goed is! Zulke vind je dan niet veel meer :uh-uhh:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-07-2007 23:39 #673766 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic 360GLT 3drs
Mooie wagen Francois! Hoe heb je die gevonden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2007 14:42 #673845 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360GLT 3drs
Gaaf zo'n 3-deurs GLT!

Fran?ois;29746 schreef : Ik heb nog veel meer foto's maar ik mag maar een beperkt aantal bijlages plaatsen.

Je kunt je foto's uploaden bij imageschack of photobucket, dan kun je onbeperkt foto's toevoegen in je bericht door de "afbeelding" knop te gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-07-2007 09:52 #676846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Gisteren, 08-07-07, heeft ie voor het eerst sinds 8 jaar weer gelopen.
Na vervangen van de benzinepomp en het aflaten van de vergumde benzine,
sloeg ie meteen aan. Klonk als een race-wagen, de einddemper is zo lek als
een mandje. Ik denk dat ik de complete uitlaat vervang.
Alles verwijderen en netjes terug opbouwen, dat lijkt me het beste.
Gelukkig had ik kort tevoren een grote bus WD40 gekocht bij RustBuster.
Anders was het niet gelukt, denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2007 13:48 #676852 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360GLT 3drs
Mooi dat ie loopt. Loopt ie ook mooi?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2007 16:43 #678212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Vandaag de benzinepomp geinstalleerd en de slangen vervangen.
Nieuwe klemmen gebruikt. Qua roest valt de onderkant heel erg mee.
De S-bocht na de middendemper en de einddemper heb ik verwijderd.
Beter gezegd, heeft zichzelf verwijderd, zo roestig was dat ding.
Het stukje slang van het ronde, doorzichtige plastic voorraadvaatje naar
de pomp, is inwendig versterkt. Bij de automaterialenzaak hadden ze me
inferieure zooi gegeven, met versterkte buitenmantel. Die raakt beschadigd
als je het stukje afzaagt, gevolg is dat de slang inscheurt bij montage op
de pomp. Er is namelijk nogal wat kracht voor nodig om dat stukje er ver
genoeg op te krijgen. Bij een technische groothandel hadden ze gelukkig wel
de juiste slang (Gates). Het stukje van de pomp naar de kunststof benzine-
leiding is dunner en niet inwendig versterkt. Ook hier is er veel kracht nodig
om een goede verbinding te krijgen.
Toen maar even testen met een draadje.
Pomp deed niets. Oei, kontakten verwisseld.
Pomp deed nog steeds niets. Contactspray in het relais en de aansluitingen
en starten en meteen lopen.
Wat een kabaal in de garage als de uitlaat na de middendemper ophoudt.
Verder had ik de deuropener aan de binnenzijde links vervangen.
De nokjes waren afgebroken.
Voor wat betreft einddemper; kan ik de einddemper van een diesel erop zetten?
Scheelt weer een paar PK, en het is niet zo'n gehannes, omdat je meer
ruimte hebt. Iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2007 17:16 #678213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Ik meende van iemand uit de cup gehoord te hebben dat de demper een inwendig kleinere diameter heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-09-2007 22:49 #685139 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Vandaag, 22 september 2007, heb ik de uitlaat vervangen.
Dat betekent, vanaf de S-bocht, na de middendemper.
Voorpijp en middendemper waren te goed om zomaar weg te gooien.
De S-bocht na de middendemper en originele einddempers, zijn al
bijna niet meer te krijgen. De twee pijpjes die er nog waren, heb ik
maar meteen gekocht, en dan heb je dus de oplossing met een apart
eindpijpje dat je netjes af moet stellen.
Hij klonk wel meteen goed, de buren zullen blij zijn.
Verder een beurtje met luchtfilter, olie, oliefilter en bougies.
Nu de distributieriem en spanrol nog. Daarna remmen nakijken.
Tot mijn grote schrik zag ik na controle sporen van koelwater.
Bleek langs de slang die van het thermostaathuis naar de radiateur gaat,
te komen. De slangenklem was van rottigheid gesprongen.
Nieuwe klem erop en klaar. Voor hetzelfde geld is het de pomp en dan
had ik meer werk gehad. Maar na afstellen bleek de motor er ineens mee
op te houden. Ik vreesde voor de brandstofpomp, maar de eerstvolgende
startpoging verraadde de weigerende accu. Kan eigenlijk ook niet anders,
die was al tweedehands en werd uitsluitend misbruikt voor koude start
en werd dus niet bijgeladen. Die hangt dus nu aan de acculader.
Volgende week gaat hij naar de spuiter, die de neus onder handen neemt.
Tevens wordt dan een voorbumper in de juiste kleur gespoten.
De roestige motorkap wordt vervangen door een gaaf exemplaar uit de
voorraad van Jack van den Bergh.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-09-2007 00:33 #685152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360GLT 3drs
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets