Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers?

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
16-11-2021 20:02 #1041767 door BartJu
In de media (Nu.nl), een vraag die ik (we?) me (ons?) wel eens eerder gesteld heb:




www.nu.nl/auto/6167610/verdw...raatbeeld.html





Spoiler alert:

Het antwoord is niet eenduidig, zoals te verwachten was.

Genoemde synthetische brandstoffen zijn prijzig, dat gaat in ieder geval gebruik terugdringen.

Ben benieuwd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2021 23:14 #1041768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers?
Ik heb ooit geinformeerd wat het me kost om mijn 340 elektrisch te maken. Dat gaat 22.000 Euro kosten en dan krijg ik een actieradius van 125 kilometer..... Ik vrees dat het antwoord op de vraag dus 'ja' is, tenzij er subsidiemogelijkheden komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
17-11-2021 15:27 #1041769 door BartJu
Dat kan dan dus niet uit. Voor dat geld kun je ook met de huidige benzineprijzen ongeveer 100.000 km rijden. Tegen die tijd is het sowieso wel gedaan met mijn 340. door de tand des tijds omdat ik daar jaren over zal doen, En dan moet er weer geroetsaureerd worden om te conserveren.
Wie weet wordt e.e.a nog wel wat voordeliger, de techniek gaat voort en volume neemt toe Maar ja, dat doen ook de grondstofprijzen. En ombouw is altijd meer maatwerk dan de robotstraten van bv Tesla. En dus duurder dan een nieuwe auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets