Servicebulletins

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2018 20:24 #973953 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Daar wil ik wel aan bijdragen Wouter, geen probleem. Kun jij dan documentatie op de site zetten dan?
Ik zou wel graag voorkomen dat we vanalles scannen, vervolgens mailen, waarna het ergens op de grote hoop in de vergetelheid blijft liggen. Dat is zonde van de tijd en moeite...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2018 21:48 #973954 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Servicebulletins
Als je bang bent dat het elektronisch verloren gaat wil ik het ook nog wel toevoegen aan mijn elektronische bib op de tablet :)
Van de blokjes had ik nog geen weet trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2018 21:59 #973955 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Servicebulletins

General Custom;248700 schreef : Daar wil ik wel aan bijdragen Wouter, geen probleem. Kun jij dan documentatie op de site zetten dan?
Ik zou wel graag voorkomen dat we vanalles scannen, vervolgens mailen, waarna het ergens op de grote hoop in de vergetelheid blijft liggen. Dat is zonde van de tijd en moeite...


Daar ga ik wel de hulp van iemand met kennis en toegang tot de clubsite voor nodig hebben, destijds was Wouter N dat.

Momenteel hebben we voor zover mij bekend even geen webmaster.

Ik kan in ieder geval een start maken met digitaliseren en zodra er concreet bekend is via wie het op de juiste plek (ons archief op de clubsite) terecht komt dat op de correcte manier afhandelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2018 10:00 #973956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins

volvomania;248701 schreef : Als je bang bent dat het elektronisch verloren gaat wil ik het ook nog wel toevoegen aan mijn elektronische bib op de tablet :)
Van de blokjes had ik nog geen weet trouwens.


Uiteraard mogen ze in jou elektronische bibliotheek, zeker dan is geborgd dat deze info niet verloren gaatm

Wouter76;248702 schreef : Ik kan in ieder geval een start maken met digitaliseren en zodra er concreet bekend is via wie het op de juiste plek (ons archief op de clubsite) terecht komt dat op de correcte manier afhandelen.


Dat is precies wat ik bedoel Wouter.

Om er even op in te haken omdat het nu concreet van belang wordt. Zelf ben ik een keer een aantal avonden bezig geweest met scannen en mailen (ik weet niet meer precies wanneer en naar wie, maar dat doet er eigenlijk ook niet toe). Na een aantal maanden niks gehoord te hebben kreeg ik de vraag om het allemaal nog eens opnieuw te doen omdat de mails kwijt waren o.i.d... Destijds heb ik besloten om er maar niet opnieuw zoveel tijd en moeite in te steken in de hoop dat er dan wel wat mee gedaan wordt.

Als er concreet iemand is die dingen kan toevoegen aan het digitale archief dan wil ik daar dus best aan meewerken. Als er (opnieuw) niks wordt gedaan met de digitale bestanden, dan vind ik het een beetje verspilde moeite. Misschien een keer afspreken om samen te scannen Wouter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2018 17:21 #973957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Ik kan me herinneren dat je FTP zodanig in kunt richten dat je bestanden op een bepaalde plek kunt uploaden, maar die niet kunt zien...

Als je dat voor leden doet (immers via het ledenmenu), kan iedereen met een scanner bestanden op de FTP-server zetten. Heb je geen gedoe met mail en zo.
Er zal dan uiteraard wel iemand zo af en toe moeten kijken wat er in zit en het op de juiste plek zetten of verwijderen... :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2018 10:34 #973958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Ik zou eens moeten kijken of mijn inloggegevens tot de site nog werken, dan zou ik eventueel de boel kunnen uploaden. Maar het zou me niets verbazen als die gegevens inmiddels een keer gewijzigd of verwijderd zijn, ik heb me al te lang niet meer met de website bemoeid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2018 12:54 #973959 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Servicebulletins
Dat zou wel heel prettig zijn Diede!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2018 16:00 #973960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Als dat werkt, dat zou super zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2018 15:06 #973985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Zou mij niks verbazen als dat gewoon nog wél werkt Diede :+

Ik heb ergens in 2017 alle 'master' passwords (hoofd inlog hosting, beheerpaneel forum etc) doorgegeven aan het bestuur zodat deze aan een nieuwe webmaster doorgeleid zouden kunnen worden. Ik heb daarna nog de vraag gekregen of ik wel beschikbaar ben om vragen te beantwoorden over hoe bepaalde systemen in elkaar gezet zijn etc (antwoord= ja natuurlijk, maar nooit vragen gekregen). Mijn eigen FTP wachtwoorden etc werken volgens mij ook nog steeds gewoon.

Door (niet vooraf aangekondigde) updates van de hosting servers zijn een aantal administratieve functies die geïntegreerd zijn in de website niet meer bruikbaar, omdat de updates nieuwe eisen stellen aan de manier waarop de te verwerken data gedefinieerd wordt in de scripts. Ik heb voor het laatst in 2012 serieus werk gemaakt van het verbeteren van de site, en heb sindsdien de kennis ook niet meer gebruikt voor andere dingen. Ik ben dus niet de persoon om de huidige site weer future-proof te maken.

Wat betreft de documentatie scannen/uploaden etc. Kijk eerst even of het niet allang beschikbaar is via volvo300mania bijvoorbeeld. Als hetzelfde schema of groene boekje daar al beschikbaar is zou ik er géén moeite meer voor doen om eea nogmaals te gaan digitaliseren.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik via Bart eerder een aanbod voor digitalisering van documenten gezien heb. Op zich vreemd dat ik dat niet weet want ik ben tot dusver binnen V3C altijd het enige aanspreekpunt op dit gebied geweest. Ik weet niet met wie Bart dit dan wel besproken heeft. Maakt ook niet uit. Maar ik ga er wel vanuit dat als je moeite doet om zoiets te digitaliseren, je ook even nadenkt waar je het opslaat en zorgt dat als een mailtje kwijt raakt (wat met grote bijlages eerder regel dan uitzondering is!!!) het 3 seconden werk is om het even opnieuw te verzenden. Als een mail niet door komt heeft het natuurlijk ook geen zin om maanden te gaan zitten wachten of het wel ontvangen wordt :+ want de inbox van de ontvanger blijft dan ook leeg (en je krijgt ook als verzender lang niet altijd een foutmelding terug)
Advies is om bij het versturen van attachments altijd een mailtje zonder attachment er achteraan te sturen, met de vraag of het ontvangen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2018 20:53 #973989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Servicebulletins
Ik heb destijds zeker geen contact gehad met jou Wouter. Volgens mij was het iemand anders binnen het toenmalig bestuur, en los daarvan ook een keer kort met iemand van de toenmalige Volvoice-redactie voor het eventueel plaatsen in de Volvoice van servicebulletins. Let wel, dit kan goed alweer rustig 5 jaar geleden zijn dus hoe en wat precies weet ik niet meer. Het is zeker niet zo dat ik enkel een mail met bestanden heb gestuurd en vervolgens maanden heb zitten wachten, er is uitgebreid mailcontact geweest.

Over de documenten, het deel wat ik al gescand heb staat natuurlijk netjes weggeschreven op een usb-stick, een waarschijnlijk ook nog in mijn mailbox gezien ik mezelf altijd in bcc zet bij dat soort dingen. Ik zou het moeten zoeken, maar zo'n 10% van mijn hardcopy collectie staat ook al in mijn digitale archief.

Overigens begrijp ik heel goed dat het een en ander momenteel lastig is voor de club bij gebrek aan vrijwilligers voor het bijhouden van de website. Ookal zitten we allemaal vol goede wil, eigenlijk is er niemand die hier nu écht wat mee kan. Omdat een welles/nietus-discussie over wat er nu fout gelopen is in de communicatie eigenlijk voor niemand zin heeft; als er anno 2018 iemand is die de documentatie wil toevoegen aan het ledenmenu stel ik deze opnieuw beschikbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets