Leuk artikel over de 300

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2017 22:55 #634567 door V300 register
Leuk artikel over de 300 is gemaakt door V300 register
Mooi stukje geschiedenis op Autoblog
www.autoblog.nl/nieuws/special-volvo-340-360-101780

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2017 23:30 #972184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuk artikel over de 300
Een erg mooi geschreven stukje tekst. Eindelijk eens een positief stukje waarbij deze auto's eens niet afgeschoten worden om hun 'oubolligheid', maar een schrijver die inziet dat juist die oubolligheid hét succes van de 300-serie betekende.
Vooral de laatste alinea vond ik leuk. De vergelijking met boerenkool en HEMA rookworst. Dat slaat de spijker op zijn kop.
Enkel wat wordt gezegd over de 440,''Wederom een compacte middenklasser met een belegen maar goudeerlijk imago.'', daar kan ik me echt niet in vinden. Waar de 300-serie eigenlijk al verouderd was toen deze uitkwam, was de 400-serie zijn tijd vooruit bij presentatie.

...Het was een bijzondere auto, juist doordat DAF aan de wieg stond van de auto. De Volvo 300 was comfortabel, relaxed en verstandig, Vaak zie je in folders de auto’s in exotische oorden rondrijden. Met jonge modellen die goedkeurend naar een compact SUV’tje kijken. De Volvo 300 was wars van dat soort kolder. Met een Volvo 300 kocht je namelijk het automobiele equivalent van een een bord boerenkool met HEMA rookworst...

Laat dat nou ook precies de rede zijn dat ik ooit als mijn eerste auto een 340 sedan kocht, een oerconservatieve comfortabele auto met eenvoudige maar zeer betrouwbare techniek. Dit soort auto's wordt helaas steeds zeldzamer :sad:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-09-2017 23:48 #972193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuk artikel over de 300
Zo is het maar net! Het geldt natuurlijk niet alleen voor de 300 serie, eigenlijk alle Volvo's tot en met de 900 serie zijn van een bijna on-Europese klasse. Beter gebouwd dan een Amerikaan maar net zoals Amerikanen zonder spoortje sportiviteit (speciale versies daargelaten, maar zelfs die gaan nooit te ver), totale focus op comfort, veiligheid en praktische inzetbaarheid. Volvo had echt een eigen karakter, en hoewel de 300 door Daf ontwikkeld is paste hij perfect in deze filosofie. Het is doodzonde dat de 300's zo door het stof zijn gegaan in de late jaren '90 en vroege jaren 2000, wat zou het een feest zijn als we al die 360 GLT's nog zouden hebben, maar het is nu eenmaal niet anders. Ik merk wel dat er steeds meer waardering voor bestaat, zowel in reacties van mensen op mijn 340 als in de prijzen die tegenwoordig gevraagd worden. Wie weet wordt het nog eens een gerespecteerde klassieker!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-09-2017 09:02 #972196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leuk artikel over de 300
10 jaar geleden zag je nog 360's voor een habbekrats te koop. Nu niet meer. En de exemplaren die nog over zijn worden gekoesterd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets