Carbagerun Wintereditie 2017
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Maarja, zodra ik merk dat bijvoorbeeld de startmotor slecht wordt, vervang ik hem. Geen gepruts met potentiële ellende..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
General Custom;243893 schreef : ...knip... Om alle onderdelen te vervangen die eventueel kapot zouden kunnen gaan is simpelweg te duur. ...knip...
Bij normaal gebruik zou ik het met je eens zijn. Maar meedoen aan een evenement als dit waarbij je doelbewust grenzen gaat opzoeken vereist een gedegen voorbereiding. Dus ook vooraf vervangen van onderdelen. Kijk naar hoe die jongens in Spanje dat met de Daf gedaan hebben en nu doen met de 340: investeren in een goede voorbereiding.
Ik ben het volledig met gromsound eens. :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
evdvliet;243889 schreef : Maar zeker zonder sleuteldagen dit jaar
Dat gaat toch nog meevallen...
wat betreft de zooi om mee te nemen zou ik zeker géén startmotor en of dynamo meenemen. dood gewicht en als ze haperen kun je vaak nog een heel eind komen. Een startmotor is vaak met een klopje van de hamer weer tot leven te wekken.
Dus het enige wat ik zelf aan specifieke onderdelen eventueel mee zou nemen als ik goed voorbereid op reis zou willen gaan is een setje riemen en een primaire aandrijfas. De wat meer algemene dingen kun je gewoon lokaal scoren als je ergens komt te staan. En zoals Gromsound schrijft; de slijtage dingen horen gewoon in orde te zijn als je vertrekt...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De Volvo heeft zich prima gehouden. Het vervangen van de koelslangen was zeker een goed idee, er waren teams zonder binnen verwarming vanwege lekkage en hoewel er maar 5 definitieve uitvallers waren zijn er nog al wat teams die tijd kwijt raakten aan het regelen van onderdelen en reparaties. Op de valreep is de auto ook nog nagekeken door Garage Reinbergen en is de accu vervangen.
De bergrem op de vario is fantastisch als je een steile helling af aan het rijden/glijden bent. De vario remt je dan mooi geleidelijk op de achterwielen af.
Geen sneeuwkettingen nodig gehad, voorwielaandrijvers hadden deze vaak wel nodig. Het rijden op glad wegdek is ook een groot plezier met zoveel gevoel en als je alert bent kun je hem prima onder controle houden. Ik ben er dan ook niet af gegaan, maar met enige regelmaat moest er wel iemand door andere teams losgetrokken worden, het beste ging dat met een lier zoals op de foto's te zien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Misschien ook leuk om er een stukje over te schrijven voor in de Volvoice? Dit zijn de leuke verhalen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.