De 'Setright' brochure.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2016 18:11 #965509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 'Setright' brochure.

v0lv0freak;243251 schreef : off-topic, maar wel amusant. etc.


Met de Camaro is het soms op dezelfde manier passen en meten, en die is ''slechts'' 4,9 meter lang en 1,85 meter breed. Vooral de breedte nekt hem. Aan de andere kant, zo leer je wel sturen en inschatten hoe groot je auto is :D

PetrusenBor;243253 schreef : Weet je hoe ideaal cvt is in die dingen??


Niet ideaal, ten minste de oude variant zoals wij die in onze auto's hebben. Ik vind vooral het ontbreken van het kruipeffect jammer is krappe ruimtes als parkeergarages. Een traditionele automaat zet je in de ''1'' om op de motor af te remmen naar beneden en de rest doe je met je rempedaal.
Nieuwe CVT's hebben geloof ik wel een kruipstand, dus dan is het op zich wel ideaal. Heeft zo'n moderne CVT eigenlijk ook op een of andere manier een motorremfunctie?

PetrusenBor;243252 schreef : CVT is anno nu WEL zuiniger.
Waarom in Japan en buiten Japan niet?
In de verstedelijkte gebieden is er geen verschil.


Het verschil zit denk ik ook vooral buiten de verstedelijkte gebieden, waar auto's ook komen. In Japan heb je een zeer grote bevolkingsdichtheid en relatief veel steden met relatief korte afstanden daartussen. Dat zie je in Nederland ook, van Amsterdam naar Utrecht rijden in een Charade is wel te doen. Als je haast 500km Death Valley te gaan hebt tussen Vegas en LA dan is een iets ruimere auto toch wel wenselijk, net als wanneer je van Amsterdam naar Parijs zou rijden. Dat laatste toch liever met een 760 dan wet een 66 om eerlijk te zijn :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets