Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 02:05 #632137 door V300 register
Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit? is gemaakt door V300 register
Heb een 340DL 2.0 (1983) te koop gevonden die er goed uit ziet. Ik ben echter totaal nieuw wat betreft het kopen van auto's. Lees veel over roest, is het mogelijk om op basis van de advertentie foto's een idee te krijgen over de staat van de auto? De dealer zit niet heel erg in de buurt, ik hoop voor ik ze benader eerst een generaal gevoel te krijgen van de staat van de auto.

Ik ben kleurenblind, kleuren liggen dichterbij elkaar voor mij. Daarom is het erg lastig op foto's als hieronder te bepalen of iets roest heeft of niet. De onderkant van de voorbumper ziet er wat vreemd uit, vandaar :)







Wat denken jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 02:36 #910880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
340 DL met 2L blok zijn superzeldzaam (6 hatchbacks, 1 sedan per einde 2010 in NL) , een ontzettend 'vroege' 340. Natuurlijk zijn 't blok en de carrosserie an sich niet bijzonder, de combi en met name de benaming v/h type wel, zit net tussen de overschakeling van 345/3 GLS/DLS naar 360. Eigenlijk is het gewoon een hele vroege (kale?) 360. Lees bijv: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6...ht=politie+volvo+340 Wat ik me meteen afvroeg is of het origineel is, dat lijkt wel gezien de registratie bij de RDW (zelfs het gewicht klopt). APK is wel vervallen sinds juni, maar ik denk dat er nieuwe APK op komt...?

Op de foto's (in het echt kan het heel anders zijn) lijkt-ie best aardig. De voorbalk is wel anders van kleur...kan duiden op roestpreventie of -reparatie. De hoekjes van de voorschermen zijn rot (bekende plek, is op zich niet eens zo erg) Grilletje is ook hartstikke leuk als je ervan houdt. Velgjes zijn opnieuw gespoten of gecoat. Lijkt me helemaal geen verkeerde auto eigenlijk. Als de dealer/garage er zelf niets cosmetisch aan heeft gedaan dan durf ik wel te zeggen dat er een enthousiasteling in heeft gereden, liefhebber durf ik niet te zeggen.

Oh, die uitlaat, wat is dat voor 'n ding, lijkt voor de sier een 'leuk' uiteinde aan gelast ofzo...of er zit een compleet 'verkeerde' uitlaat op (wat past past, maar hoe...)

Voor 'bekende plekken' e.a. aanschaftips, check: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7029

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 10:00 #910881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Hallo Tom,

Ik woon in Weert en deze garage ligt op fietsafstand voor mij.
Ik wil wel eens gaan kijken voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 10:20 #910882 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Dank je punkazz!

Was er inderdaad achter dat dit een zeldzame is. Uitlaat was me nog niet opgevallen, inderdaad vreemd.

Fran?ois al een PM gestuurd, zo even de bellen dealer bellen om te vragen hoe dat nou met de APK zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2012 10:26 #910883 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
autotje ziet er op het eerste gezicht best goed uit, vooral de deurtjes die toch wel het zwakste punt zijn bij een '83er; zal dus een groot deel van zn leven wel binnen gestaan hebben. de schermen, dat krijg je bij elke mk2 waar mee gereden wordt, gewoon een slecht ontwerp van de voorkant. voorkant lijkt me eerder vies dan aangepakt/overgespoten, de rand onder de grille ziet er ook nog goed uit dus veel kilometers kan hij nooit gelopen hebben. spatlappen achter hangen nog recht dus de wielkuipen zijn daar ook niet rot

sierstukje lijkt eraan gelast op de originele uitlaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 11:49 #910888 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Contact opgenomen met de dealer en naar aanleiding van de informatie die Fran?ois me gaf even rondgebeld.

APK is verlopen omdat er kennelijk een aantal mankementen aan zitten, lekt olie, iets met de stuurkolom, rechter voorrem zit vast, achterophanging/veer achter was ook niet helemaal goed en nog wat andere dingen die mijn auto-vocabulaire te buiten gingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 12:15 #910890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
En de APK is waarschijnlijk verlopen zodat de dealer de eigenaar een nieuwe Hyundai kon slijten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 13:19 #910891 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Ah, is met geniaal rood interieur!!! Toch best veel gereden (voor z'n uiterlijk) 169.493 km en in het interieur zie je dat de deurpanelen beginnen te bobbelen en los te laten. Dat schijnt ook een bekend fenomeen te zijn (komt door de zon). 1250,- is niet eens zo gek voor zo'n belastingvrije auto, maar voor dat geld kun je bijv. nog wel vragen of ze iets duurs/vervelends willen repareren voor de APK. cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail...ab0a00346afcc66f719e

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2012 14:08 #910892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
Dit lijkt me een hele mooie basis!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2012 15:55 #910893 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Overweeg een 340 te kopen, hoe ziet deze er uit?
deze auto is afkomstig van een liefhebber, die hem geloof ik veel binnen had staan maar vanwege ouderdom/gezondheid zijn hobby moest staken

De auto is wel gewoon gebruikt, er mankeren geen grote dingen aan maar je moet wel wat werk verrichten om hem weer op en top te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets