Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2007 03:04 #660436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
hallo, hij heeft een 2.3 liter blok erin liggen, en ik neem aan dat de aldus aanwezige power ook af en toe gebruikt wordt..... en dat merk je in t gebruik.

een grotere motor kan wel eens zuiniger zijn, maar een 2 liter is al zat voor zo'n koets dus een 2.3 wordt alleen maar onzuiniger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2007 20:48 #673896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Tijdens de vakantie in Dld, heb ik met de grijze zelfs een 'tankg-verbruik' van 1 op 17 gehaald.

Gemiddeld genomen heb ik met mijn "14B4S - 5 bak" een verbruik gehad van 1 op 15.

Overigens ga ik met mijn vario al naar de 1 op 13, gemiddeld.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-07-2007 21:30 #673910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Met de vario is 1 op 13,5 het maximale dat ik ooit gehaald heb, op 1 tank. Meestal 1 op 11. 360 ook zo'n 1 op 11.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-07-2007 02:14 #673956 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Als je dicht bij de kust woont waait het harder en dan neemt je verbruik toe. 1 op 14 voor een schakel of automaat op snelweg is vrij normaal haalbaar. In de stad ongeveer 1 op 12.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2007 08:34 #673958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Dus mensen die aan de kust wonen moeten eigenlijk korting op de houderschapsbelasting om het extra verbruik als gevolg van de harde wind te kompenseren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2007 09:38 #673963 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik kan het ook altijd goed zien aan de econometer. Wind tegen en dan staat ie in het rood (wit bij de Smith teller) bij 120 km/u en wind mee bij lange na nog niet in het rood.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2007 19:03 #676506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
Ik haal met de 1.4 4-bak met rustig rijden toch wel zo'n 1:14,5

Hoe doe ik dat?

Met optrekken trek ik 'm echt minimaal in de toeren en geef ik maar weinig gas (schijt aan voor de mensen achter me, en in de stad maakt t toch niet uit) en op de snelweg anticipeer ik en rij ik constant 1 snelheid. Met 120/130 blijft het verbruik trouewns nog wel redelijk laag.. alleen gaat het over de 140 constant (deed ik laatst van Den Bosch naar Maarssen) dan zie je de benzinemeter naar beneden lopen gewoon. (Ik denk dat ik dan constant met 2e trap reed ofzo).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2007 20:09 #676509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

slb_340;30009 schreef : Ik haal met de 1.4 4-bak met rustig rijden toch wel zo'n 1:14,5

Hoe doe ik dat?

Met optrekken trek ik 'm echt minimaal in de toeren en geef ik maar weinig gas (schijt aan voor de mensen achter me, en in de stad maakt t toch niet uit) en op de snelweg anticipeer ik en rij ik constant 1 snelheid. Met 120/130 blijft het verbruik trouewns nog wel redelijk laag.. alleen gaat het over de 140 constant (deed ik laatst van Den Bosch naar Maarssen) dan zie je de benzinemeter naar beneden lopen gewoon. (Ik denk dat ik dan constant met 2e trap reed ofzo).


Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-07-2007 21:12 #676513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

Frans;30012 schreef : Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?


Kruissnelheid verschilt per auto. Bij Daf gaven ze op dat de kruissnelheid gelijk was aan de maximumsnelheid, maar dat was wel erg positief. Voornamelijk omdat de maximumsnelheid (soms) met moeite bereikt kon worden, en ook omdat je door de herrie helemaal gek werd :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2007 13:45 #676591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?

Frans;30012 schreef : Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?


nou het nieuwe rijden is eigenlijk meer gewoon blijven rijden en niet boven de 3000 toeren uitkomen. dat wordt ook aangeleerd bij chauffeurs diploma.
tussen de 2 en 3000 toeren schakelen, dan rijd je zuiniger (ook veel langzamer)
t ligt gewoon puur aan je rijstijl, je kunt ook snel op die reis snelheid komen, maar dan verbruik je gewoon meer ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets