Stuurbekrachtiging

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-08-2004 22:32 #625125 door V300 register
Stuurbekrachtiging is gemaakt door V300 register
Vandaag heb ik een oude GLE van 1985 gehaald. Deze is totaal verrot! Maar start en loopt nog prima, en dat met meer dan 370.000 kilometer.

Ik kan echt helemaal niks meer met de wagen, maar er zit wel een originele stuurbekrachtiging op (en die wou ik nog graag hebben).

Dit is natuurlijk weer voor mijn 360 GLS special, die bouw ik later op met al deze originele accesoires.

Hoeveel mensen hebben momenteel eigenlijk stuurbekrachtiging in de auto?

Ik weet dat Luc wel stuurbekrachtiging heeft... maar wie nog meer? En hoe bevalt dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-08-2004 23:10 #648304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtiging
Bevalt heel erg goed. Stuurt erg licht, zonder wazig te worden zoals dat bij modernere auto's vaak voorkomt. Ik vind dat het het weggedrag van mn GLT erg ten goede komt; je smijt m gemakkelijk met een pink de bocht om zonder het "fingerspitzengefuhl" kwijt te raken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2004 22:42 #648305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtiging
Stuurbekrachtiging van de GLT van Luc is verhuisd naar de GL van zijn moeder, toevallig ook mijn echtgenote. Bevalt perfekt, kheb alleen ook een aircopomp mee moeten overzetten omdat ik de steun en de riem voor alleen sbk niet heb. Het is behoorlijk priegelwerk omdat de drukleidingkjes eraf moeten voor de de- en montage, anders krijg je het huis niet tussen as en carter door. Wees bij het terug monteren zeer alert op de warteltjes in het aluminium stuurhuis; ze zitten heel gauw scheef, en de draad is zo kapotgedraaid. Denk bovendien eraan dat de wartels om een steeksleutel 7/16 vragen; gebruik geen 12 mm want je draait ze onherroepelijk mooi rond. Ik heb wel een vraag voor de kenners onder jullie: de tandheugel heeft speling, en het hydraulisch stuurhuis heeft geen afstelbare glijsok. Er zit wel een vreemd soort deksel op die plaats, maar die kan niet zo maar los (Geborgd met kerven). Ik vermoed zelf dat de speling opgeheven zou moeten worden door de pompdruk, en dat er een zuigertje onder dit deksel zit. Het stuurhuis klappert nu bij rijden door diepe gaten, en dat wil ik nog verbeteren. Wie weet er meer van? Mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Daarnaast ben ik in nog een stuurbekrachtigings-set geinteresseerd, ditmaal voor mijn eigen GL(T) die overigens ook nog steeds te koop is, maar niet goedkoop. (Zie foto links)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2004 04:06 #648306 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtiging
Ja Pa... Je hebt je i.e.g. niet verveeld.
Als iemand zo'n set heeft ben ik (zoon, Luc) bereid deze binnen heel het land op te halen, of op een meeting af te halen. Uiteraard aan de hand van de prijs die de aanbieder met Pa afspreekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2004 09:49 #648307 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtiging
Is zo'n set universeel? Ik dacht het wel. Misschien kun je zo'n set van een 200/700 halen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-11-2004 12:02 #648308 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurbekrachtiging
Neeh... denk dat zo'n bekrachtigd stuurhuis per type wel verschillend is hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets