- Berichten: 9
Waar op te letten bij aanschaf Volvo 300serie
- Doeke Dobma (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Binnen afzienbare tijd wil ik, in navolging van mijn ouders, een Volvo aanschaffen uit de 300 serie. Mijn ouders hebben de NK-01-PS(mijn moeder eigenlijk, maar dankzij m'n vader). Nu wil ik zelf graag ook zo'n leuk bakje, ik zoek iets tussen de 300 en 400 euro. Mijn 'eisen' zijn dat het een 3/5 deurs is, liefst met minimaal een 1,7 liter motor, al zou een 360 GLT natuurlijk helemaal geweldig zijn. Maargoed, droom maar lekker verder Doeke...
Ik wil bij aanschaf een auto hebben die nog een ruime APK heeft en geen grote mankementen. Ben wel redelijk handig, durf wel het 1 en ander te ondernemen, dus kleine dingen kan ik wel zelf(met hulp van jullie;)).
Maar waar moet ik bij aanschaf op letten? Welke roestplekken kunnen wel, welke niet? Specifieke problemen bij modellen? Tips? Waar moet ik goed op letten? Ik hoop dat jullie me een beetje wijzer kunnen maken...
Vr groet Doeke Dobma
Oooh wat mooi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Leuk dat je ook gevallen bent voor de charme van de 300 serie.
Ik ben ook nog maar kort besmet met het virus maar het heeft heftig toegeslagen bij mij.
Een 360 GLT is volgens mij niet zo makkelijk te vinden in die prijsklasse. Een gewone 360 daarintegen wel. Misschien dat je heel iets hoger uitkomt. Zo'n 360 heeft hetzelfde vermogen als een GLT alleen ontbreekt er missichien wat luxe en is de demping wat zachter.
Je laat, als je dat leuk vind, iedereen bij het stoplicht net zo verbaast achter als dat je een GLT hebt. Misschien nog wel verbaasder omdat ie er minder sportief uit ziet.
Mijn advies is, als je het kan betalen toch een 360 te kopen. Ikzelf hou wel van wat vermogen.
zo'n injectiemotor schijnt betrouwbaarder te zijn en minder onderhoud te vragen.
Roest... tjah... gevoelig punt.
De kritieke punten zijn onder andere:
De kriksteunen
De dorpels
De voorspoiler/balk
De achtertrein/balk (balk tussen de achterwielen)
De Wielkasten
De rand rond de kofferbak.
Als het mogelijk is zet hem op een brug of boven een smeerkuil en ga de met een hamertje en een schroevendraaier wat peuteren.
Ik heb dit bij mijn eerste 360 niet kunnen doen en dat leverde me uiteindelijk een grote lasbeurt op om hem weer door de APK te krijgen.
Verder is alle roest vervelend want je kan het niet snel even maken.
Het plekje wat je ziet is in werkelijkheid vaak een gat wat 3 keer zo groot is als je het uitkrabt...
Vaak (maar lang niet altijd!!!) is de uiterlijke toestand ook redelijk representatief voor de technische toestand.
Een bekende onderhoudshistorie is ook een goede graadmeter voor de technische kant.
Succes!!!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Gr doeke
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
heeft een 360 te koop... neem eens contact met hem op...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ja, waarom reken ik 200 Euro. Gewoon indekken, nee dat er zaken voor de APK te verwachten zijn kan ik niet direkt zeggen.
Maar als je een wagen op de brug zet kan er altijd een remslangetje verdroogt zijn, een handremkabel niet meer goed zijn en bedenk maar door.
Je mag ook kiezen voor APK tegen kostprijs (is me liever) maar dan is het voordeel OF evt. nadeel voor jou.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 9
doeke
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Een constructief onderdeel van een auto mag voor 15 % doorgeroest zijn, maar of je daar op zit te wachten... Roest gaat heel snel als het er eenmaal zit...
Ik zou een auto met ernstige roest op die plaatsen laten staan, of je moet zelf heel goed kunnen lassen...
Aan mijn eerste 360 heb ik nog eens een bom duiten uitgegeven om hem APK-OK te laten lassen en dat was nog voor een vriendenprijsje.
Hij is wel helemaal 100% mooi en strak daardoor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 9
doeke
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
De keurmeester prikt ook zodra ie wat roest ziet.
Als je iemand kent die handig is met een lasapparaat en je niet teveel rekent kun je het overwegen, maar vaak roest zo'n auto niet op maar 1 plaats tegelijk...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.