Standaard uitlaat

Lees meer
19-06-2023 17:10 - 20-06-2023 19:08 #203502 door Peter Cornelisse
Standaard uitlaat is gemaakt door Peter Cornelisse
Ik heb een vraag, mijn 1969 Amazon met b20 motor is voorzien van een Simons uitlaat. Ik weet dat er liefhebbers van zijn van het diepe gebrom ik ben er geen geen van. Diit type heeft alleen een achterdemper. Wanneer ik er een standaard uitlaat op zet verlies ik dan veel vermogen? Nu heb ik behoorlijk veel trekkracht ook op LPG.
Ik hoor het graag 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2023 22:19 #203518 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Standaard uitlaat
Ik heb ooit, echt heel lang geleden de standaard uitlaat van de Amazon vervangen door een Simons. Ik reed eveneens op LPG, weliswaar met een B18 motor. Ik kon, afgezien van meer herrie, echt geen verschil merken in verbruik of trekkracht. Destijds roestte die Simons uitlaat ook nog eens veel erger dan origineel. Stond wel mooi die dikke pijp onder de achterbumper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2023 22:24 #203519 door Peter Cornelisse
Beantwoord door Peter Cornelisse in topic Standaard uitlaat
Dank voor je antwoord. Inderdaad het chromen laatste stuk staat mooi. De herrie bevalt me steeds minder 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2023 00:30 #203521 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Standaard uitlaat
Ik heb ook en Simons maar ik heb ook nog een middendemper.
Vloer isoleren doet ook veel, standaart uitlaat het is net een limonaderietje en dat is moeilijk ademen.

suces

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2023 12:42 #203525 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Standaard uitlaat
Mijns inziens is de reactie van Johan een beetje kort door de (uitlaat)-bocht.
In de tuningswereld wordt de volgende vuistregel gehanteerd: "45pk per vierkante Inch" (uitlaatoppervlak)

Met een 2" Simons uitlaat kun je dus een vermogen handelen van ca 140pk. Uiteraard dient dan het inlaattraject, kleppen, nokkenas, compressie etc. wel van dien aard zijn dat het blok dat vermogen kan leveren.

Een standaard uitlaat (gemeten aan de voorpijp) is 45 mm. Daarmee kun je dus een vermogen kwijt van 110pk. Ruim voldoende voor een standaard B18 en B20.

M.a.w. het vervangen van een uitlaat zal geen vermogenswinst opleveren.

Over (wan)smaak valt niet te twisten dus iedereen moet wat dat betreft lekker dat doen wat hij of zij leuk vindt. Heb zelf ca. 10 jaar met een Simons rondgereden. inderdaad een mooie donkerbuine brom maar bij lange snelwegritten toch wel irritant.. Dus zit er nu weer een standaard uitlaat onder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2023 12:48 #203526 door Peter Cornelisse
Beantwoord door Peter Cornelisse in topic Standaard uitlaat
Dank allen voor het meedenken. Ik ga de uitlaat vervangen . 
groet 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2023 01:51 #203528 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Standaard uitlaat
dan is mijn uitlaat gereechtvaardigt B20E met K nokkenas en twee SU's kom je boven de 110 uit lijkt mij.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.