- Berichten: 44
P1800S verlagen of standaard
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
Groeten Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2053
hoe goed zijn naast de veren alle rubbers en bussen van de ophanging, vooral die van de stabilisatorstang? Bij mijn P1800 had ik in het begin een slechte wegligging, maar nadat de rubbers en bussen vervangen waren (waarschijnlijk nog grotendeels de nieuw in de fabriek geplaatste, die van de bovenste draagarmen voren waren bijvoorbeeld echt op) kon ik makkelijk met 100km/h door een korte haakse rechtse bocht van een autosnelwegklaverblad (trouwens origineel rubber, geen PU). De veren waren ook oud, maar dat viel vooral op doordat de auto daardoor te laag lag (de middelste uitlaatpot heeft me zelfs eens gestopt toen ik een krat bier in de kofferbak had ofschoon de pot maar ongeveer 1 van de vloer zat). Ik heb toen standaard veren gekocht, die zijn al stugger dan de oude versleten veren en bevallen mij goed, lager wil ik de auto zeker niet hebben (een motorblok in de kofferbak was nu zelfs geen probleem bij het rijden) want helaas zijn er soms erg hoge drempels op wegen die ik nu nog opletten moet niet te raken. Te stugge veren gaat ten koste van rijcomfort (maar als je rallye gaat rijden is dat toch van ondergeschikt belang), maar ik heb zelf geen ervaring met stuggere veren, die ook wel eens gebruikt worden vanwege een LPG tank achterin (maar dat heb ik met mijn standaard veren ook).
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Nu nog is wat, een motorblok achter in je P1800 . Heb je daar ook fotos van?
Groeten Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2053
Foto's van het blok in de kofferbak heb ik helaas niet, ik was eens voor wat kleinere onderdelen ophalen bij iemand en kreeg er een motor cadeau bij, met twee personen erin ging nog (met de zwaartekracht mee), maar alleen weer eruit was zo moeilijk dat ik het niet nog een keer doe. Maar ook een P1800 is gemaakt om ermee te rijden, en dat laat ik me niet beperken door bedenkingen mbt de auto (sommigen durfen niet eens uit het zicht te parkeren), maar het is geen pronkstuk.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1147
Een halve graad meer of minder heeft al een grote invloed!
In VKM93 heb ik een artikel gepubliceerd over deze materie. Stuggere veren of breede banden hebben niet veel invloed, uitlijning daarintegen wel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1147
Daar staat dat de ene voor de P1800 is en de andere voor de Amazon.
Bij twijfel het onderdelenboek erop naslaan, feitelijk is het onderdelenboek het enige juiste referentiemateriaal.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Zie nu in het onderdelenboek duidelijk staan dat nummer 657843 voor de P1800 is. Aftermarket blijft het wel onduidelijk, zie verschillende lengtes met hetzelfde nummer 387,390 en 400mm. Weet iemand zo wat de hoogte is van de originele volvo?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.