Rollen Testbank ervaringen

Lees meer
06-09-2014 08:21 #143244 door Arno Pfennings
Rollen Testbank ervaringen is gemaakt door Arno Pfennings
Welnu, ik heb een heel traject erop zitten om de amazon wat meer "ballen" te geven (zie andere topics) en na de laatste aanpassing van het plaatsen van het 4-2-1 uitlaatspruitstuk zou het eigenlijk wel eens het grote moment kunnen zijn om op een rollentestbank te kruipen.

Als ik dit ga doen heb ik niet zozeer de behoefte om even te zien wat de performance in cijfers is, maar ik wil hiermee ter plekke een laatste sproeierwisseling laten doen (Weber DCOE45) en de timing op maximaal laten zetten aangezien dit laatste nog steeds teveel een gok is door het thuis te doen en te beoordelen dmv telkens een proefrit.

Ik zie als grote naam SC Geldermalsen en ik vraag mij af of iemand ook een dergelijke testbank ergens in Limburg weet.
Als het dan toch Geldermalsen wordt (lekker stukje rijden :twisted: ;) ) zou ik graag wat ervaringen willen weten of er bijvoorbeeld de optie is om een weber af te stellen (en er genoeg sproeiers ed op voorraad waren) en hoeveel tijd het bijvoorbeeld bij jullie heeft geduurd om de boel af te stellen.

Ik hoor het graag

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-09-2014 08:49 #143246 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Rollen Testbank ervaringen
Met regio Zuid Zijn we naar Waalwijk geweest.

Bij de presentatie gaven ze aan alle sproeiers op voorraad te hebben of anders in te kopen.
Een sessie Zou een dag duren.

Zelf heb ik ee geen ervaring mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2014 10:51 #143248 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Rollen Testbank ervaringen
Waalwijk is ongeveer even ver weg van Geleen maar dat zijn dan wel weer meteen 2 opties om uit te kiezen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2014 18:51 #143257 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Rollen Testbank ervaringen
GTS in Grathem heeft ook een rollenbank; is ietsjes dichter bij.
Je moet er geen haast hebben want Tjeu werk alleen nog maar voor de lol.

PS: binnenkort zijn we als Regio Zuid weer te gast bij GTS ivm een technische avond over versnellingsbakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 08:34 #143301 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Rollen Testbank ervaringen
Neem ook eens contact met Ben Flierman op, ik weet zeker dat hij je ook nog kan helpen (met daden en/of tips/adressen/..)
Waarschijnlijk niet zoveel adressen in Limburg, maar voor je de rollenbank op gaat moet je motor toch warm zijn, een ritje van 150km is daar ideaal voor ;) (En als je de juiste sproeiers gevonden hebt na zo'n dag kan ik me voorstellen dat de terugweg niet lang genoeg kan zijn)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 10:18 #143309 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Rollen Testbank ervaringen
Goedemorgen Arno,

Met het Jongerenregister zijn we in Maart bij Zomer Motorentechniek geweest. Dit betrof echter hele kleine aanpassingen en werden er ongeveer drie runs gemaakt. Per auto was een half uur gereserveerd.

Met een aantal jongens heb ik het idee nog om een langere sessie te organiseren, niet vanuit de vereniging, maar als liefhebbers onderling.

Ik wil mijn Jenveys ook op de bank af laten stellen. Mocht je dit wat lijken, kunnen we met bijvoorbeeld 4 auto's voor een zaterdag een speciaal tarief aanvragen.

Ongetwijfeld is Fred Stieltjes ook wel te porren als het om tuning gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 11:14 #143310 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Rollen Testbank ervaringen
Hoi Boele,

Ik verwacht dat er ca. 3..4 uur nodig zullen zijn om tot dat te komen wat ik voor ogen heb. Een groepsarrangement op 1 dag is dan misschien niet zo passend. ECHTER...we kunnen natuurlijk wel een mooie groepsdeal maken en dan ook de optie hebben om apart te gaan (bijv een gunstiger uurtarief)

Groet

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2014 15:36 #145398 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Rollen Testbank ervaringen
Ik zou ook graag een keer wat langer (1-2 uur) op de bank kunnen om de boel goed af te laten stellen door een ervaren tuner, dus als er nog plek is... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2014 23:35 #145411 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Rollen Testbank ervaringen
Ervaringen met een rollentestbank heb ik wel (drie maal), echter niet met Webers maar met SU’s , niet met Geldermalsen maar met BCCP in Gramsbergen (voor jou helemaal te ver) en niet met Volvo’s maar met andere klassiekers.
Eén ding hebben die testbanken echter allemaal gemeen: de sessies zijn erg kostbaar. Niettemin ontkom je er eigenlijk niet aan als je een niet standaard configuratie onder je motorkap hebt. Voor optimale prestaties is een optimale afstelling nu eenmaal een voorwaarde. Bovendien is een niet te arm of te rijk mengsel bij alle toerentallen in alle versnellingen een voorwaarde voor een lange levensduur van je motor.
Vergewis je er van tevoren in ieder geval van dat men alle Weber-sproeiers in voorraad heeft. De tijdsduur van een sessie van kan variëren van 3 tot wel 6 uur of nog langer, dat is heel verschillend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.