Spaghetti 4-1 ....OF... 4-2-1

Lees meer
20-05-2014 21:12 #140651 door Joseph Diks
Spaghetti 4-1 ....OF... 4-2-1 is gemaakt door Joseph Diks
Heb op advies van een Belgische amazon liefhebber nog eens een keertje navraag gedaan omtrent de spaghetti spruitstukken.

Afgaande op tinus zou de 4 - 2- 1 voor licht getunede motoren de meest geschikte zijn.
Echter indien je Skandix vraagt is het precies andersom. Zij bevelen de 4 - 1 aan.

Mag ik aannemen dat het allemaal relatief is en dat op een B20 met E kop zonder spectaculaire aanpassing het allemaal wel mee zal vallen het verschil tussen de spruitstukken?

Ik heb nml een 4-1 liggen die met prima lijkt voor een betere ademhaling in de amazon met E-Kop.

Natuurlijk zal ik serieuze ervarings gegevens met interesse tegemoet zien.

Groetjes,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2014 21:25 #140652 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Spaghetti 4-1 ....OF... 4-2-1
Wat ik ondertussen heb gelezen was het dat een 4-1 voor de hogere toeren beter zou uitpakken en een 4-2-1 voor het laag-midden gebied

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2014 21:33 #140654 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Spaghetti 4-1 ....OF... 4-2-1
Idd wordt dat op de site van Tinus vermeld.

Maar Skandix (niet de eerste de beste) heeft het over de 4-2-1 voor hoge toeren (zelfs een eigen maakartikel) terwijl de 4-1 van IPD en SImon voor de lichtgetunede motoren zou zijn.

Lijkt wel of ze allebei twee verschillende meningen hebben.

Maar wat is de waarheid en wie kan het met ervaringen onderbouwen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2014 21:57 #140656 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Spaghetti 4-1 ....OF... 4-2-1
Op andere fora lees ik vaker dat een 4-1 voor piekvermogen geschikter is, oftewel, het maximum van de koppelkromme wordt later bereikt. Zie ook dit plaatje.



Verder vind je hier een logische verklaring . Als ik naar plaatjes kijk, is het verschil tussen beide headers ook weer niet zo heel erg groot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.