turbo op een B18

Lees meer
27-06-2013 16:14 #129105 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic turbo op een B18
Je zou een tweede MAP sensor, compleet met z'n eigen vacuumslang tot aan 't spruitstuk aansluiten. Als er dan 1 van de 2 uitvalt zou je met een simpel schakelaartje om kunnen schakelen, zodat je naar huis kunt rijden om 't op te lossen.. Met VR sensor zou je hetzelfde kunnen doen. Dan heb je de meest kritische componenten dubbel uitgevoerd en kom je altijd thuis. (tenzij het MS board zelf defect raakt.. maar om daar nou een tweede van in te bouwen wordt een beetje te gek denk ik..)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27-06-2013 17:02 #129108 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Erik Ciesluk" schreef:
Je zou een tweede MAP sensor, compleet met z'n eigen vacuumslang tot aan 't spruitstuk aansluiten. Als er dan 1 van de 2 uitvalt zou je met een simpel schakelaartje om kunnen schakelen, zodat je naar huis kunt rijden om 't op te lossen.. Met VR sensor zou je hetzelfde kunnen doen. Dan heb je de meest kritische componenten dubbel uitgevoerd en kom je altijd thuis. (tenzij het MS board zelf defect raakt.. maar om daar nou een tweede van in te bouwen wordt een beetje te gek denk ik..)


een losse VR-sensor kan je meenemen en heb ik ook wel liggen, je zou eventueel ook een losse MAP-sensor mee kunnen nemen alleen zit je wel met de aansluitingen.
Een complete ECU kan natuurlijk ook kost alleen 380Euro :? maar ja wat kost het als je echt strand :?: :?:

Het lijkt mij in iedergeval wel gemakkelijk om het autotune programma op een smart Phone te hebben staan zodat je ook onderweg een storingsanalyse kunt maken, ik weet alleen niet of dit mogelijk is??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-06-2013 17:06 #129109 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18

"Joost Buiting" schreef:

"Erik Ciesluk" schreef:
Je zou een tweede MAP sensor, compleet met z'n eigen vacuumslang tot aan 't spruitstuk aansluiten. Als er dan 1 van de 2 uitvalt zou je met een simpel schakelaartje om kunnen schakelen, zodat je naar huis kunt rijden om 't op te lossen.. Met VR sensor zou je hetzelfde kunnen doen. Dan heb je de meest kritische componenten dubbel uitgevoerd en kom je altijd thuis. (tenzij het MS board zelf defect raakt.. maar om daar nou een tweede van in te bouwen wordt een beetje te gek denk ik..)


een losse VR-sensor kan je meenemen en heb ik ook wel liggen, je zou eventueel ook een losse MAP-sensor mee kunnen nemen alleen zit je wel met de aansluitingen.
Een complete ECU kan natuurlijk ook kost alleen 380Euro :? maar ja wat kost het als je echt strand :?: :?:

Het lijkt mij in iedergeval wel gemakkelijk om het autotune programma op een smart Phone te hebben staan zodat je ook onderweg een storingsanalyse kunt maken, ik weet alleen niet of dit mogelijk is??


Jep. Ik zit dat ook uit te zoeken. Je hebt speciale software via bluetooth, alleen daar werkt Apple niet mee. Dat moet dus via een Wifi signaal. Ook dat is in te bouwen! Dan kan ik mijn iPad gebruiken. ;)

Voor android is het al wel beschikbaar geloof ik. Kijk maar eens op www.msextra.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2013 12:15 #129129 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic turbo op een B18
Voor android:
www.msdroid.com/

En voor IOS;
mobisquirt.org/about/

Sinds v.2.x ook tuning opties ;)

Weet niet hoe goed het werkt..

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-06-2013 14:40 #129131 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Nou dan word het tijd voor een nieuwe smart Phone want ik heb nu een Samsung die op symbian draait.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2013 21:36 #129282 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic turbo op een B18
Mijn broer heeft zo'n kastje die je aan de eobd hangt. Weet niet of jij die aansluiting hebt?
Daarmee kun je het hele motormanagement uitlezen + zien wat de motor doet en hoeveel hij levert.
Dit kastje werkt via bluetooth en via je smartphone. Helaas moet Apple weer appart zijn en werkt het daar niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2013 23:28 #129293 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic turbo op een B18
De Megasquirt heeft geen OBD mogelijkheden, voor zover ik weet. Helaas!

(Die kastjes heb je ook wel voor android telefoons, bijv. een ELM327, via dealextreme voor een paar dollar. Zelfs met de gratis app kun je al draadloos je OBD(II) interface uitlezen en fouten resetten etc etc.)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2013 00:01 #129297 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic turbo op een B18
Dat kastje wat ik bedoel is ook voor android ;) werkt niet met Apple ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2013 11:44 #129317 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic turbo op een B18

"Lars Weffers" schreef:
Dat kastje wat ik bedoel is ook voor android ;) werkt niet met Apple ...


Haha, sorry, nu zie ik het. Te snel gelezen!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-07-2013 11:52 #129318 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18

"Erik Ciesluk" schreef:

"Lars Weffers" schreef:
Dat kastje wat ik bedoel is ook voor android ;) werkt niet met Apple ...


Haha, sorry, nu zie ik het. Te snel gelezen!


Bij Apple werken die kastjes volgens mij wel. Zij hebben daar ook een app voor ontwikkeld. Alleen daar heb je inderdaad niets aan met Megasquirt. Apple is nog al lastig qua bluetooth. Wifi kan dan weer wel.

Joost, een vriend van me heeft ook een U-EMS4 en gaf ooit aan dat hij er wel een wifi extender aan kan koppelen. Alleen die dingen zijn nog vrij prijzig. Mocht je dat willen, PB maar voor zijn contactgegevens.

Ik had gisteren iets raars, tunerstudio opent wel, ik kan alle gauges zien, alleen ik kon geen enkele optie selecteren, Misschien eerst maar eens de computer updaten met nieuwe beta firmware.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.