Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • Rene Brandt
  • Rene Brandt's Profielfoto
27-02-2015 18:47
Beantwoord door Rene Brandt in topic Vrijwel nieuwe B20 niet goed te krijgen
Dat is duidelijk.
bij ons thuis is absoluut geen ruimte om met de trailer te gaan staan (rijtjeshuis).
al zou ik best willen meedenken en kijken/luisteren naar de motor.
wat nodig is is dus iemand met voldoende ruimte voor de trailer om een kritisch blik te werpen op de motor.
ik heb nog wat reacties teruggelezen en de reactie van Ben Flierman heeft mij nog wat aan het (mee) denken gezet.
na nogmaals het filmpje te hebben gezien ben ik het eens met Ben , carburateurs lijken niet synchroon te staan.
ook de problemen voor de revisie wijzen hierop in combinatie met brandstofdruk , dit zou te laag kunnen zijn ,/ zou ik ook
controleren.
  • Job Kraaij
27-02-2015 18:06
Beantwoord door Job Kraaij in topic Vrijwel nieuwe B20 niet goed te krijgen

"Rene Brandt" schreef:
Beste Job.

is het een idee om te zeggen waar die boot ligt.
wie weet woont een van ons in de buurt.
is idd klein drama als je zoveel geld uitgeeft zonder resultaat :cry:


Absoluut; ik woon in Amsterdam, binnenkort in Hilversum. De boot ligt nu bij een boer in de schuur (daar haal ik hem steeds op) in Leusden (bij Amersfoort). Ik ben zeer mobiel met de boot omdat hij op een trailertje staat. Vandaag werd de opmerking gemaakt dat de boot inmiddels meer kilomters over land heeft gedaan dan over water... dat zegt al iets over hoelang ik al aan het tobben ben ermee.

Met een tuinslang aan de koelwaterpomp kan hij overal op elke oprit gewoon draaien en afgesteld worden.

2 foto's van het bootje zelf bijgevoegd. Ik heb hem helemaal opnieuw gespoten, al het houtwerk zelf gemaakt, electronica vervangen etc.



  • Teun van Popta
  • Teun van Popta's Profielfoto
26-02-2015 16:08
Beantwoord door Teun van Popta in topic Welk type handrem op Volvo Amazon met 1800E ES achteras?
Hi Boele,

Mooie beugeltjes gemaakt! Maar narigheid wat betreft de vastloper. Lijkt alsof er iets van het mechaniek in de trommel is losgeraakt en een van de schoenen heeft laten oplopen. Misschien weer losgeraakt door "hobbeldebobbel" op de trailer. In ieder geval zal de boel toch open moeten. Ik neem aan dt het probleem niet in de remkauw zit.
Ben benieuwd, in ieder geval veel succes gewenst,

Teun
  • Job Kraaij
16-02-2015 18:41
Vrijwel nieuwe B20 niet goed te krijgen is gemaakt door Job Kraaij
Ik heb een Glastron boot uit 1974. Hierin ligt een Volvo Penta AQ130D oftewel een penta versie van de welbekende B20.
Hierop zitten 2 solex PA 44 carburateurs. Ik heb deze boot nu 3 jaar in mijn bezit en heb de B20 motor leren kennen door alle probleempjes zelf op te lossen en gaandeweg te leren.
Ik heb al veel meegemaakt motorisch en hierdoor is het extra frustrerend dat ik er nu niet uitkom. Eerst de feiten, dan het probleem:

- De motor is compleet gereviseerd, nieuwe zuigers, zuigerstangen,nieuwe nokkenas,nieuwe kop etc. Eigenlijk is alles vernieuwd.
- Nieuwe 123 ontsteking, nieuwe kabels, nieuwe bougies etc.
- Bedrading gecontroleerd en vernieuwd waar nodig

De carburateur was een dubbele Solex Pa 44. Omdat ik hier veel problemen mee heb gehad kocht ik een Weber 38/38. Deze heb ik er na revisie opgezet en de motor wilde toen niet lekker stationair draaien en stond alleen maar te schudden. Misschien te snel opgegeven maar ik heb toen de Solexen er weer opgezet.

Het probleem : Ik krijg de motor niet lekker draaiend. Hij blijft een beetje bokken. Hij draait tussen de 900 en 1000 toeren maar staat eigenlijk continu te schudden. Wat ik ook doe met de carburateurs (stationair afstelling, luchtafstelling etc) hij blijft bokken. Er zijn geen pufjes of plofjes uit de carburateurs. Als ik de stroboscoop op de poelie zet zie ik hem soms netjes op 12 graden staan maar ook soms verschuiven als hij staat te bokken. Naar mijn mening kan het dus niet aan de timing liggen, die staat goed en is nieuw en elektronisch. Als ik een beetje gas geef klimt hij gewoon in toeren maar staat ie wel heen en weer te schudden.

Filmpje van het blok : www.luka-art.nl/b20.mp4

Bij de volvo specialist waar de motor is gereviseerd kreeg ik het advies mee dat de motor nog in moest draaien en dat hij
onder last (ik heb hem nu niet in het water en hij draait dus alleen maar zonder last op de kant) vast beter ging lopen als hij wat ingesleten was. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo is bij een nieuw gereviseerde motor. Hij hoort toch gewoon rustig te lopen?

Alle tips zijn welkom, ik ben radeloos. Heb een vrijwel volledig nieuw B20 blok maar krijg hem gewoon niet goed lopend.

Alvast dank.

PS. De boot staat op trailer en ik rijd graag een stuk om hem bij een echte kenner eens af te laten stellen.
  • V300 register
03-02-2015 18:33
Beantwoord door V300 register in topic Volvo met 132 miles...
Deze nieuwe Camaro kwam ik laatst ook tegen op Facebook, zelfs het plastic zit nog over de stoelen!
www.powernationtv.com/post/brand-new-unt...red-in-truck-trailer
  • V300 register
13-11-2014 19:13
Beantwoord door V300 register in topic Uniek: 340 pick up
Ligt het nou aan mij of zakt dat ding zowat in twee?n op die foto waar hij half op die trailer staat? Check dat voorscherm dan.

SCORE: 0,2/10
  • V300 register
13-11-2014 07:11
Beantwoord door V300 register in topic Uniek: 340 pick up

Jannick;233288 schreef : Dus technisch gezien kan je het ook als 25km wagen met een groot weerspiegelend driehoekig bord aan je achterkant laten rijden?


Als je bereid bent met een trailer richting de westelijke punt van Frankrijk te rijden voor een auto met meer dan 2 ton op de teller, dan ja.

Joris;233289 schreef : Ja, of laten keuren bij de rdw.. wellicht als zelfbouw voertuig, maar ik vraag me eat ze er van vinden als er zo ijverig in gezaagd is.


Als je een chassis kunt vinden van bijvoorbeeld een compacte zgn. ''body on frame''-amerikaan met dusdanige afmetingen dat je er een 340 koets op kunt zetten, zal dat vast te keuren zijn. Met een zelfdragende carrosserie, zoals de 300-serie heeft, wordt dat een lastig verhaal...

Een 2cv of Kever heeft wel zo'n body on frame constructie, daarom worden die auto's regelmatig omgebouwd tot van die geinige kit-cars, buggy's, mini pick-ups,...
  • Cander van der Veer
  • Cander van der Veer's Profielfoto
06-11-2014 14:58
Toffe uitlaat gezien op "Bring a Tralier" is gemaakt door Cander van der Veer
Dit is nog eens een mooi stukje huisvllijt: bringatrailer.com/listing/1967-volvo-122s/
  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
11-09-2014 20:35
Een Droom is gemaakt door Reinoud ter Braake
Hier zal het wel bij blijven ook, maar hij is wel heel erg mooi :(
bringatrailer.com/2014/09/10/fib ... ort-p1900/

Ik behelp me voorlopig wel met m'n mazdaatje mx-5 ;)
  • Arno Pfennings
15-07-2014 21:13
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Nog een….omgeklopte rand

bringatrailer.com/2011/03/30/bat ... age-racer/
  • V300 register
04-07-2014 13:37
Beantwoord door V300 register in topic Caravan achter een 340 1.4 automaat.
Dus eigenlijk B+ gewoon vergeten en voor BE gaan als je toch compensatietrailers wilt sleuren :D
  • V300 register
04-07-2014 11:18
Beantwoord door V300 register in topic Caravan achter een 340 1.4 automaat.

volvofiel;230391 schreef : Kort gezegd: onnodig

DanteG;230392 schreef : @Diede: Beter dan een B & slechter dan een A :D

Ergo: een typisch Nederlandsche oplossing :S

Ik had er inmiddels zelf ook e.e.a. over opgezocht en het is inderdaad eigenlijk gewoon BE, met alle ongemakken (les nemen, afrijden...) die er bij horen en zonder een paar gemakken (sleuren aan ?cht lompe trailers)...
  • V300 register
03-07-2014 11:34
Beantwoord door V300 register in topic Caravan achter een 340 1.4 automaat.
Als ik die beslisboom lees, zou het dus betekenen dat ik met mijn B-rijbewijs een autotrailer met een Volvo 360 er op achter mijn Volvo 360 mag trekken, zolang de gehele combinatie onder de 3500 kg blijft? Of mag dit dan weer niet omdat mijn 360 maar 1200 kg mag trekken?
  • Willem Govers re Movers bv
21-04-2014 11:43 - 05-08-2014 10:51
amazon met voorbank is gemaakt door Willem Govers re Movers bv
Een paar weken geleden liep ik bij toeval tegen mijn Amazon aan. Van oudere man sinds 2003 en hij moest er vanaf. Was niet eens op zoek, maar kon de wagen niet laten staan voor de prijs die de man vroeg. Met de trailer opgehaald want het startslot lag eruit en elektrisch was het een grote bende. Auto stond al zeker 1,5 jaar stil, maar heeft nog wel keuring. Thuis gekomen bleek bij nadere inspectie dat mijn inschatting juist was, maar ook dat de man er in de loop van de jaren wat dingen aan heeft gedaan die voorzichtig gezegd niet helemaal com-il-faut zijn. Zijkanten waren met de roller en alcydverf overgeschilderd, 1 wielrand achter was gevuld met plamuur, hele lelijke verstralers gemonteerd op het front, ruitenwissers half aangesloten op verlichtingsschakelaar, etc. etc. Heb 2 kleine stukjes gelast aan beide wielranden achter en dorpel rechts, paar beschadigingen bijgeplamuurd, wat spuitwerk links en rechts, halve auto met waterproof geschuurd om die alcydlak eraf te krijgen en alles in 3 gangen gepolijst. Vervolgens hele elektrische systeem nagelopen en gerepareerd, nieuw contactslot geplaats, wat rubbers vervangen hier en daar en de motor een beurtje gegeven. Resultaat mag er zijn. Auto loopt mooi. Tijdens het sleutelen bleek dat complete remmerij incl klauwen en slangen aan de voorzijde niet lang geleden is vervangen en ook de veren en dempers achter zijn zgan.

De Amazon is uitgerust met een B20a uit een 140 en een m40 bak met stuurschakeling.
Bijzondere aan deze auto is de bank voor. Dit is toch wel zeldzaam kom ik achter, maar ik vind er weinig over terug.
Geschiedenis van de auto ken ik niet en ook de vorige eigenaar kon me niet meer vertellen als dat hij de auto ergens in Helmond gekocht had.
Ooit heeft er iemand heel veel werk in gestoken. De auto is met veel liefde ooit gerestaureerd geweest. volgens het typeplaatje is de originele kleur donker groen, maar ook geel en rood zijn lakkleuren die ik teruggevonden heb. Als er iemand is die meer weet over deze origineel NL auto, dan hoor ik het graag.
  • Tom Steverink
  • Tom Steverink's Profielfoto
03-02-2014 17:26
Beantwoord door Tom Steverink in topic Disklok diefstalbeveiliging
Omdat de amazon geen stuurslot heeft, sleep je hem eenvoudig weg. Dieven zijn wel crimineel, maar niet allemaal dom. Een trailertje en weg is-ie. Daarom ook je stuur schuin zetten als je het stuur blokkeert, anders heb je nog kans...
  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
28-01-2014 21:38
Beantwoord door BartJu in topic 1987 Volvo 340 DL from Ukraine
Nice picture of that orange Lada! Brings back some memories...
My dad used to have one, same orange, though it was a '1500 combi'.

We were so ashamed if dad picked us up in front of school those days, Lada was just not appriciated as it should back then.

I still recall we went on holidays to Luxemburg, and the road still led over the Spa=Francochamps track. Driving along the pits-street with an orange Lada with trailer attached...
  • Floris Schropp
09-01-2014 07:34
Beantwoord door Floris Schropp in topic 360 GLT 5drs eerste serie
900 KM vanaf thuis.. voor mij zou hij het dubbele gaan kosten als ik een overnachting+huur van de trailer niet mee bereken.

:(
  • Han Misdom
  • Han Misdom's Profielfoto
13-12-2013 12:52
Beantwoord door Han Misdom in topic sleepoog set voor Amazon
Een sleepoog is toch niet nodig? Een Amazon doet het toch altijd.. ;)
Heb een U-vormige uitlaatbeugel voor aan het subframe gelast toen de auto op een trailer naar de spuiterij toe moest. Daarna inderdaad nooit meer nodig gehad.
  • Johan Zelissen (GAST)
08-11-2013 17:05
145 is gemaakt door Johan Zelissen (GAST)
Hallo mede Volvorijders,
Ik stel me ook maar even voor. Mijn naam is Johan.
Ik heb sinds een week een Volvo 145 uit 1973, een Amerikaans Export model.
Geen trailerqueen maar ook niet slecht.
Ik heb al stilletjes rondgeneusd en hoop hier veel kennis op te doen want ik ben een leek.
Altijd oldtimers gereden maar dan VW, de echte oudjes 55, 56, 57, 58, 59, 60 ...
  • LJ Dekker
  • LJ Dekker's Profielfoto
04-11-2013 15:39
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Boele Braaksma" schreef:
Cool! Zo te zien heb je een B20E cilinderkop. Zulke slangen doen vermoeden dat je een oliekoeler hebt. Heb je die al kunnen ontdekken?

Met 140pk heb je een serieus rappe wagen!


Het is best een cool idee inderdaad, ook al weet je niet hoe erg de auto op z'n donder heeft gehad :mrgreen: .




Hoe zie je dat het een B20E kop is en wat is er anders aan een E kop? Ik had al wel gebrepen dat het een 2 liter is terwijl er eigenlijk een B18 in dit bouwjaar moet liggen. De vorige eigenaar wist alleen maar dat het blok gereviseerd is, verder geen rekeningen o.i.d., niets. Ik neem aan dat er op een gegeven moment een B20 blok in is gekomen, op het onderblok staat ook B20. Een onderblok opboren van 1800 naar 2000cc, kan dat eigenlijk wel? Ik vind 'm trouwens best wel rap, maar ik durf met geen mogelijkheid te zeggen of het 140 pk is.

Ik heb nog geen oliekoeler kunnen ontdekken. Ik vraag me dus af of ze het tunen 'teruggedraaid hebben' en het oliefilter hebben laten zitten. Ik zou eigenlijk een keer de nokkenas moeten bekijken of er ook een ander in zit.

Overigens vraag ik me ook af of ze de accubak groter hebben gemaakt of dat er gewoon een kleinere accu in zit?
  • Floris Schropp
23-08-2013 16:45
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Als de auto rijdt en veilig is (fix dus de rem & fuseekogel) dan mag je (geschorst!) naar een APK keuringsstation rijden. Daar staat geen afstandsbeperking op* , maar zorg wel dat je een bewijsje hebt dat je een afspraak hebt. En ik zou de rustige wegen pakken. Mijn aanbod om te trekken als je een trailer hebt staat overigens nog steeds, maar pas vanaf de 30e weer.

LPG verwijderen kun je prima zelf, maar laat de afsluiters op de tank zitten enzo. Herkeuren moet je wel bij de RDW laten doen.

*ik heb hier zelf met de RDW en de politie over gebeld in 2011 en 2012. Dit is echt zo. Als je auto belastingplichtig is moet je wel bij de RDW een ontheffing van een dag aanvragen. Onderweg iets anders doen zoals boodschappen is echter streng verboden. De rit moet alleen dienen om naar het APK-keuringsstation te gaan. Wordt de auto afgekeurd, dan mag je ook niet terugrijden maar moet hij daar worden hersteld tot hij goedgekeurd is!
  • Boele Braaksma
  • Boele Braaksma's Profielfoto
01-08-2013 11:13
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ongeremd trekgewicht Volvo 164

"Lars Rengersen" schreef:
Eerst Volvo mailen voor brief trekgewicht en dan door naar de RDW.
Zie ook www.oudevolvo.nl/blog/2010/08/25 ... van-volvo/
Dat red je dus niet 123 voor morgen.
Heb je wel een BE rijbewijs?

Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst. Al foto's van de Amazon?


RIjbewijs is geregeld. Foto's heb ik nog niet. Ongezien gekocht. Mijn zusje wilt al een tijdje een Amazon. Ik ga hem dus samen met haar opknappen, betrouwbaar maken en dan kan zij hem in Delft gebruiken.

Trekgewicht wordt inderdaad een puntje. Ik kan een Brian James trailer lenen met een toelaatbaar gewicht van 2700kg. Dus dat gaat hem niet worden met de 164. Dan 'gok' ik het wel met een streepje op het kenteken.
  • E. van Oostveen
10-06-2013 12:39
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Bart's 340 GLE Millionaire

volvofiel;217826 schreef : ah, het is me nu duidelijk geworden wat het verschil is:

- bij een hatchback vervallen de reguliere bumpersteunen en schroef je de bumper direct op de trekhaak
- bij een sedan schroef je de trekhaak los onder de auto, al met die dikke buis ACHTER de achterplaat
=> de kogel heeft vervolgens zo'n lange en gebogen arm, dat deze onder de achterplaat doorgaat, het hele stuk tot voorbij de bumper overbrugt en vervolgens netjes voor de bumper zit
- de bumper schroef je vervolgens weer met de oorspronkelijke ophangsteunen op zijn plek

(en bij een hatch steek je de armen van de trekhaak dus door de gaten in de achterplaat, waardoor de balk van de trekhaak nog v??r de achterplaat zit)

conclusie: de trekhaak op de foto's van de vorige pagina past NIET op een sedan, tenzij je de arm + kogel afslijpt en een andere er weer op last. Maar dat lijkt me absoluut niet wenselijk


Mooi, helder verhaal.

@ Bart: Er zijn vast wel mensen die de moeite hebben genomen een trekhaak van een sedan vakkundig te demonteren (met bedrading), op te slaan en te behouden voor iemand die hem nodig heeft. Misschien hiervoor een advertentie zetten.
Lassen aan een trekhaak constructie zou ik zelfs niet willen. Dat zou ik bijv. iemand laten doen, waarvan ik weet dat die ook zware constructies (zoals trailers) last
  • V300 register
20-05-2013 22:02
Beantwoord door V300 register in topic Elektrisch aangedreven 340 Variomatic!!!
heb ik overwogen ja, zoals deze

cleantechnica.com/2012/09/19/ebuggy-ev-b...railer-low-cost-evs/

en dan natuurlijk geen diesel maar frituurvet erin gooien of gewoon goedkope slaolie van de Lidl. als het voor een generator is hoef je geen accijns te betalen en pompen bij Shell hoeft dan niet meer. of deze belg, die maakt er een mooie show van
  • V300 register
26-04-2013 14:09
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL 1984 alias "Winterbakkie"
Weer

Alexdepalex;161355 schreef : Meer volgt nog v??r het weekend!
@Laurens; afscheid van een trouwe vriend en een welkom voor een nieuwe patient!

Hier nog een laatste trieste aanblik, bij iemand anders op het oprit... )06





En hier het bewijs dat ik ook mee doe aan de laatste trends... een combinatie van trends...


























Een trailer ?n een Combi!


Is hij nu weer te koop. Was mijn Volvo 66 die ik aan Borrie verkocht. Nouja bijna cadeau gaf.



http://forum.pewispeedway.eu/download/file.php?id=223&sid=a7ab7e1a33fdf44a7a9381b7624d29a0

mmm krijg foto er niet zichtbaar op.
Weergeven 76 - 100 uit 313 resultaten.