Uitsparing spatbord tbv luchtfilter

Lees meer
13-07-2014 10:05 #141978 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Hoi Teun, al een bakje gezien?

Ik vraag het omdat ik eerst nog even de IPD achter stabilisatiestang ga monteren en dan klaar ben om met mijn filteruitsparing te gaan starten…inspiratie is dus welkom ;)

Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2014 17:47 #141988 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Hi Arno,

Nee, nog geen bakkie klaar. De badkamer, je weet wel.
Zo'n pauze geeft overigens wel veel gelegenheid tot nadenken. Zo is de opmerking van Boele in mijn hoofd gaan zitten of het niet handig zou zijn om dit bakkie gelijk een opening te geven voor toevoer van koude lucht (tenzij je in Marokko rijdt).
Kijk bij de IPD-achter goed uit waar je de gaten boort onder de achterbank. Het is al weer even geleden, maar ik heb er toen nog best wat op zitten puzzelen.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-07-2014 18:36 #141991 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Ik zou gewapend met rolmaat en/of kartonnen malletjes eens een sloop op lopen, kijken of er niet ergens een stuk plaatwerk is wat al aardig de vorm heeft.

Bijvoorbeeld; reservewielbak of andere uitsparing aan de onderzijde van een auto.Als je een geschikt stuk hebt kan je het natuurlijk altijd nog verbreden/versmallen.

Aan de andere kant; als je een stuk papier in het horizontale vlak neerlegt over de contour van de uitsnijding en die contour vervolgens uitknipt heb je de bodem en de opstaande kanten al.Vervolgens overtekenen op 1mm plaat, uitslijpen/knippen en bent al over de helft.Die bodem zet je met 2 hechtjes vast en dan hetzelfde met het staande achterwandje.Achterwandje aan bodempje hechten en klaar.

Wil je het wat chiquer dan leg je de twee afzonderlijke stukken papier tegen elkaar aan op tafel en zet je ze met plakband aan elkaar vast over de raaklijn.Die raaklijn wordt in de recht-toe-recht-aan uitvoering je laslijn.De chiquere variant kan je uit één stuk staal buigen door een radius te maken i.p.v. een haakse lasverbinding.
Let wel op; een radius is natuurlijk een "kortere weg" dan haaks dus zal er iets materiaal ingeleverd/gecompenseerd moeten worden. Je kunt dat berekenen maar ook met wederom een stukje papier simuleren en overbrengen op het ontwerp.

T'klinkt allemaal moeilijk maar vanaf dat je er een stuk papier in vouwt zal je ineens zien dat e.e.a. zichzelf wijst.
Wat ik heel graag gebruik is het soort karton waar gebaksdozen van zijn gevouwen, niet te stug maar ook niet zo slap dat je handen te kort komt om het in model te houden.

Dit is niet betweterig bedoelt :oops: ik schrijf het omdat Arno inspiratie zoekt en Teun zichzelf ver onder de plaatwerker in schat :lol: misschien kan je er in elk geval een keer een doos gebak aan wagen, heb je daarna mooi een gebaksdoos.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2014 07:44 #142014 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Jan, goede tips. De kartonnen proefversie was ik al van plan want plaatstaal buigt immers moeilijker dan karton/papier….we''ll see ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2014 21:13 #142047 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Nog een….omgeklopte rand

bringatrailer.com/2011/03/30/bat ... age-racer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2014 22:36 #142050 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Die lijkt gelast.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2014 22:45 #142053 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
My thought exactly, je ziet toch wel een soort naad/rand en zoveel materiaal is er niet.
Dat lijkt me toch ook een ingelast bakje. Wel mooi gedaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2014 20:15 #142062 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Het begin is gemaakt ;) :





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
16-07-2014 20:30 #142064 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Heel goed, als het begin er eenmaal maar is....... :D

succes, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2014 14:29 #142089 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Uitsparing spatbord tbv luchtfilter
Point of no Return 8-)

20 keer meten en aftekenen….meten zweten slijpen…en een emmer water in de buurt voor het geval het iets te spannend zou worden ;)





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.