Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)

  • Stam
01-11-2011 23:03
Volvo's trekken volvo's is gemaakt door Stam
Misschien hebben meer forumbezoekers foto's te delen van Volvo's die Volvo's trekken?
Vandaag was mijn eerste ervaring met trailer, wel al eerder 2x slepen met sleepkabel - helaas geen foto's daarvan.
Anyway: s70 met Duett :D

Was trouwens een grensgeval wat betreft het (legale) gewicht, maar ging probleemloos.

Bijlage:
  • V300 register
16-10-2011 18:39
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "Gespot" topic
een 343 op de dijk bij Amerongen. met een flinke kajuitboot op een trailer er achter
  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
18-09-2011 14:22
Amazon bij Hellendoorn Rally is gemaakt door Erik Ciesluk
Van 't weekend wezen kijken bij de Hellendoorn Rally. Erg spectaculair allemaal, vooral de achterwiel aangedreven auto's natuurlijk! Ik had op de deelnemerslijst al gezien dat de 122S van Olaf Pothoven & Martin Nortier ook mee ging doen, dus ik hoopte 'm langs te zien komen.

De hele dag geen Amazon te bekennen, maar aan het eind van de dag zag ik 'm staan, weliswaar op een trailer vanwege een defecte versnellingsbak (uit een 240, met overdrive), maar daardoor wel de kans om, met uitleg van Olaf erbij, een uitgebreid kijkje te nemen, naar de motor te luisteren en zelfs even achter het stuur plaats te nemen. Mijn dag was goed! :mrgreen:

Ik zal jullie mee laten genieten:











  • V300 register
14-08-2011 18:29
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
VERKOCHT :D

Ben vanmiddag langs geweest en het is een beauty. Interieur is echt spik en span, dashboard helemaal opgepoetst ook (leek wel nieuw). Gordels achterin, dichte hoofdsteunen, etc. Stuurbekrachtiging merk je wel iets, maar vond het niet een schrikbarende verbetering. All-season banden maakte wel wat lawaai, maar geen trillingen in het stuur. Loopt netjes voor zover ik dat kan beoordelen, mooie zoef bij het optrekken. (wat is het eigenlijk voor 'n blok wat er in ligt? B19a?) Beetje stroef schakelen, maar dat werd wel beter toen ie wat warmer werd. Stukje proefrijden met koude motor (startte binnen de seconde) ging prima. Distributieriem: net vervangen.

Wel wat plekjes, zoals: scherm l.v. heel klein puntje, schuifdak klein beetje, r.a. klein krasje, in de kofferbak zit wat roest boven de wielkast. De dorpels kon ik niet betrappen op roest, vlak erachter ook gevoeld/gekeken, niks gezien. Kriksteunen voelden nog erg hard aan, geen 'roest/lakgruis' er vanaf kunnen krabben. De voorschermhoekjes waren gelast! Niet geplamuurd. LIKE. Ik krijg de lak erbij, voor als ik het nog eens wil bijwerken. Ook de originele radio had hij nog, komt er ook bij (incl. die er al in zit :D) Uiteraard zal ik vast wat over het hoofd hebben gezien, gelukkig is er nog budget over.

Wat me verder aangenaam verraste is dat de verkoper een hele enthousiaste jongeman is, op de 1 of andere manier vertrouwde ik hem. Hij had al meer mensen gehad die interesse hadden, maar die wilden de auto alleen maar hebben om nog 2 jaar goedkoop met t?v te kunnen rijden (studenten, jonge families), dat zag hij totaal niet zitten. "Daar is het geen auto voor." Lekker kritisch dus, dat deed me deugd.

Auto had hij 3 jaar geleden overgenomen van zijn oma (bij 50000km!). Nu 3 jaar verder 86000. Dat vind ik nette afstanden p/j dat hij er mee heeft gereden, doet me goed. Ook nog wat van de prijs af :D dat beviel me ook wel ;) Voor het eerst gepingeld. Alhoewel, hij was het er direct mee eens. We hebben de hand geschud, dus het is rond.

Ik mag hem binnen nu en 4 weken ophalen. Ik ga op vakantie volgende week, dus het liefst regel ik het deze week nog. Kan iemand mij hiermee toevallig helpen? Tegen een passende vergoeding natuurlijk. Ik mag zelf geen trailer rijden en mijn pa heeft geen tijd deze week...alle hulp is welkom (Ga er wel vanuit dat je een dag kwijt bent, toch een stukkie rijden hoor...)

Nu maar hopen dat de auto aan de verwachtingen gaat voldoen de komende tijd.
  • V300 register
10-08-2011 17:42
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Dat overschrijven daar, daar komen we wel uit. Het ging me even om de combinatie van dingen:
- overschrijven & terugrijden;
- of overschrijven & met trailer terug;
- of met trailer terug & bij RDW overschrijven (als dat kan/mag/dan zit de oude eigenaar zonder persoonlijk kenteken);
- overschrijven en Duitser laten terugrijden is een gekke combinatie. Want dan rijdt hij daar weer zonder kenteken(bewijs) en verzekering :+
- Duitser laten terugrijden en bij RDW-punt afspreken is wellicht nog een optie, maar ik heb geen idee of de NLse RDW een Duits kentekenbewijs mag overschrijven/uitschrijven? Is nog een belletje waard.

Eenmaal auto in NL, dan is het geen probleem meer: of direct naar RDW met trailer, of even stallen en eendagskenteken aanvragen en verzekering regelen.
  • V300 register
10-08-2011 16:03
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Je kan ook gewoon gaan rijden, of knal er even tijdelijke platen op van je eigen auto of een sloper. Trailer heb je toch al vaker gedaan samen met je vader?
  • V300 register
10-08-2011 13:45
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
(met het risico dat de auto in een andere gewichtsklasse komt in de belasting

lekker boeie, hij is toch belastingvrij.
Trailer is misschien makkelijker. maar met de duitse platen erop kan je wss zo nederland binnen rijden hoor.
  • V300 register
10-08-2011 13:39
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Dat gaat niet zo makkelijk, exportkenteken voor ('eigenlijk' allleen in) DL kan, maar is veel gedoe (verzekering e.d.), een trailer is makkelijker. Eenmaal in NL met de juiste papieren is het geen probleem verder, dat heb ik al eens gedaan met de Belgische Blue Special. Het gaat me even om het overschrijven in DL en dat CVO...
  • V300 register
10-08-2011 12:50
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
[mod]vanaf hier gaat het specifieker over importeren uit DL[/mod]
Ik heb ook nog budget over, en al helemaal als ik mijn andere heb verkocht. Dus er mag best wat werk aan zitten. Maar zeker niet teveel.

Overigens word ik helemaal naar van dat Autoweek importeer-topic. Ik ga er alweer vanuit dat ik 'm met een trailer ophaal, das veel makkelijker. Hypothetisch nu nog dan.

Ik lees bijvoorbeeld iets over een CVO (EWG-erklarung), overschrijven in DL (fahrzeugbrief vervalt en krijgt een exportnotering). Is dat echt nodig? Kan ik de auto niet gewoon ophalen, de grens over transporteren, of laten brengen door de verkoper en direct naar het RDW-station en daar over laten schrijven? Dan heb ik gewoon alleen de Fahrzeugbrief nodig. Maar hoe zit het dan met de oude eigenaar, heeft die niet een vrijwaringsbewijs nodig? Iemand heeft dat hier al eens gedaan toch? BPM = N.V.T. godzijdank.
  • V300 register
09-08-2011 16:07
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Nou, ik ga eerst eens kijken...de afspraak staat al bijna :D Ik ga hem sowieso volgens de regels terugrijden (als ie voldoet aan mijn eisen). Exportkenteken in DL, eendagskenteken in NL. En anders met een trailer, als het teveel gedoe wordt.

Heb mijn pa voorgesteld dat we er een dagje uit van kunnen maken, JL had wat mooie foto's van een landschaftspark in Duisburg, leek me mooi!
  • V300 register
16-07-2011 18:17
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Vergis je niet, een beetje autotrailer weegt zo 700-800 kilo.
  • V300 register
16-07-2011 18:02
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D


1e vraag:
> Ja

- ledig gewicht trekkend voertuig = 1700kg (V70 D van m'n pa)

2e vraag: er bestaan trailers die de max. massa lager hebben dan 1700kg, dat is genoeg voor een 340 (toch?)
> NEE

- maximum massa V70 = 2300

3e vraag: stel je hebt een trailer van 1200 kilo bruto, dan zou het antwoord dus:
> NEE zijn en dan zou ik dus met mijn pa's auto en rijbewijs B een 340 mogen verplaatsen?

Ik snap dat bruto ff niet, dat is trailer inclusief de auto, maar dan moet je toch weten hoeveel de trailer zelf weegt? Ik neem aan dat die dingen 200 kilo zouden kunnen wegen (als je uitgaat van 1000kg aan auto)?

edit: holy shit, nee dat heb ik even verkeerd ingeschat...die dingen zijn zwaaaaar :D FAIL
  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
29-06-2011 10:27
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic APK op een geschorste auto..
Ik heb bericht gehad van de RDW, en zij geven duidelijk aan dat ik op de dag van de keuring heen en weer mag rijden; ook als de auto wordt afgekeurd. Wel via de kortste route (uiteraard). Ook dien ik van tevoren de verzekeringsmaatschappij op de hoogte te stellen.

Dezelfde vraag heb ik bij m'n verzekeringsmaatschappij neergelegd, maar het lijkt erop dat ik geen trailer hoef te regelen.
  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
28-06-2011 15:54
APK op een geschorste auto.. is gemaakt door Erik Ciesluk
De situatie:

M'n Amazon is al maanden geschorst. De (oldtimer-) verzekering heb ik gewoon door laten lopen, want ik had nooit verwacht dat de auto zo lang stil zou staan.

Nu is de auto dan (bijna) zo ver dat ik 'm weer kan laten keuren. Voor zover ik kan inschatten zullen er ook geen problemen meer gevonden worden, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Ik weet dat ik met een geschorste auto de weg op mag om naar het APK station te rijden om de auto te laten keuren. Voorwaarde is wel dat ik een afspraak heb gemaakt met het APK station en de auto moet uiteraard verzekerd zijn.

Nou is mijn vraag:
Wat nu als de APK keurmeester de auto afkeurd, mag ik dan nog naar huis rijden of moet ik de auto bij de garage laten staan en later ophalen met een trailer?

Als ik terug zou rijden voldoe ik namelijk niet meer aan de voorwaarde dat ik op weg ben naar een APK station..
Verder lees ik wel dat er ontheffing wordt gegeven voor de dag waarop ik naar de APK keuring rijdt. Dat zou betekenen dat terugrijden naar huis wel gewoon mag..

Wie weet het?
(Ik snap dat het regelen van een trailer voor zowel heen- als terugweg een hoop uitzoekwerk zou schelen, maar dan moet ik dus op zoek naar een geschikte auto, trailer en chauffeur.. als het mag rijd ik liever in m'n eigen autootje heen en weer!)
  • V300 register
16-05-2011 19:00
Beantwoord door V300 register in topic Mr.Borrie's Volvo 360 CUP wagen
Op Brick Autosport had ik al wel eens gekeken maar toen was het me nog niet opgevallen dat 't in Haarlem was maar nu zag ik pas Auto D'ello op de achtergrond staan.
Racelicentie zou ik wel willen maar ik wil eerst 'n eigen auto, die moet ergens staan en wij hebben geen garage/trailer dus moet ik eerst een rijbewijs hebben zodat ik ook naar de cursus toe kan. Verder nog een beetje last van tijdgebrek.
Ik hoop in de kerstvakantie m'n rijbewijs te halen maar ik ben nu 'op zoek' naar een Volvo 360 van v??r 1986 op LPG en dan het liefst een coup? maar hatchback mag ook.
Nu weer ontopic :w00t:
  • Gerben Polder
  • Gerben Polder's Profielfoto
20-04-2011 19:17
Beantwoord door Gerben Polder in topic (grit)straalbedrijf ervaringen
Ik weet er eentje in de buurt van Gouda ( www.dehenegouwer.nl/site.php?pagina=home ) maar pas op. Alhoewel Volvo wel vrij dik plaatstaal heeft gebruikt, kan gritstralen op een deur of motorkap tot vervorming leiden. Het metaal rekt als het ware uit en begint te golven. Zo heb ik bij een gritstraal bedrijf dat normaal trailers en boten doet twee motorkappen laten verpesten :cry:
  • Chris Kobes
22-03-2011 09:23
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D

mrborrie;171850 schreef : door de trailer van fast five heb ik gelijk zin om de GLS een soort replica te maken van brain uit the fast and the furious


Blijf maar bij de Nordica lay-out :p, als je iets wilt gaan "ricen" dan kun je gewoon verder met White-Rice hoor :no_comment: (ook een schande....)
  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
22-03-2011 01:04
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Thread zonder onderwerp :D
door de trailer van fast five heb ik gelijk zin om de GLS een soort replica te maken van brain uit the fast and the furious


  • Wouter Borsje
  • Wouter Borsje's Profielfoto
14-03-2011 14:32
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Hét filmpjes topic
Heeeey Mike, you won't belive this, it's amazing!!!

Pulling a trailer full of 300's with a Volvo 340 1700 wich has an asphalt cracking torque of 135Nm, WOW!!!

:D
  • V300 register
25-02-2011 20:00
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "Gespot" topic

v0lv0freak;169347 schreef : Misschien dat ik haar ook heb gespot!

Zag een mint groene 360 sedan in de omgeving van Tiel om 13:35 met een vrouw achter het stuur.

Verder nog een blue speciaal op een trailer (trekauto was een rode VW Sharan / seat alhambra) op de A15 ter hoogte van Geldermalsen, ging in tegengestelde richting. Hij ging van Arnhem richting Rotterdam. Was om 13:25.

En nog een opmerkelijke niet V300 spot, een Saab 93 aero als lesauto! Dat zal lekker rijden :D


ha ja eindelijk zelf is gespot (nou ja Astrid dan)ze is trouwens ook lid
ze is op en neer geweest naar kapelle (zeeland)yeehaa!
  • Mark Smeets
24-02-2011 17:53
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote "Gespot" topic

Bodejodel;169330 schreef : Zojuist een 360 GL sedan gespot op de A27 tussen Hank en knooppunt Hooipolder. Ze reed vervolgens richting het westen op de A59.
Mintgroen metallic, flinke deuken op het linker voorscherm en een clubsticker op de achterruit... PB-90-JH. Wie o wie..?


Misschien dat ik haar ook heb gespot!

Zag een mint groene 360 sedan in de omgeving van Tiel om 13:35 met een vrouw achter het stuur.

Verder nog een blue speciaal op een trailer (trekauto was een rode VW Sharan / seat alhambra) op de A15 ter hoogte van Geldermalsen, ging in tegengestelde richting. Hij ging van Arnhem richting Rotterdam. Was om 13:25.

En nog een opmerkelijke niet V300 spot, een Saab 93 aero als lesauto! Dat zal lekker rijden :D
  • V300 register
15-02-2011 21:20
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 345 GLS Mk1
Even een trailer vullen!!!
  • V300 register
07-02-2011 22:30
Beantwoord door V300 register in topic Erik, redt deze auto

powerflux;167735 schreef : ik wil even aangeven voor de volgende geinterreseerde dat mijn keuze om niet tot de koop over te gaan afhing van het overschatten van mijn eigen budget op korte termijn, en het ineens niet meer kunnen lenen van trailer+sleepauto.

ik had de wagen nog niet in het echt gezien, en kan daar ook geen oordeel over vellen - noch advies geven. Wel hoop ik enorm dat deze weer met een nieuwe kop op de motor en wat APK-werk de weg op gaat.

Jaap, succes met de verkoop - er is vast nog een andere gegadigde die het w?l kan waarmaken.

Hoi Floris,

Ook niets tegen jou en ons contact :-) Maar moest het wel even melden, stel dat iemand anders hem wil redden.

Ik maak nu de rode af, dan is de witte aan de beurt. Tussendoor koppakking van de Punto van de buurjongen en mijn MG wil ook niet starten :-(

Dan heeft mijn Polo nog wat roest plekjes en is daarvan de koppakking ook aan het doorgaan heb ik het idee.

Daarna is er vast wel tijd over mij te verdiepen in de sedan. Maar dan moet ik wel eerst een sloper hebben voor een blok ;-)
  • Floris Schropp
07-02-2011 22:24
Beantwoord door Floris Schropp in topic Erik, redt deze auto

jaapieooo;167726 schreef : Voor de geinteresseerden, de auto is tijdelijk weer beschikbaar!
Zonder blok of met defect blok.

Ben met een andere auto bezig, daarmee kan ik iets moois maken van mijn andere 86-er, dus heb deze even niet nodig.


ik wil even aangeven voor de volgende geinterreseerde dat mijn keuze om niet tot de koop over te gaan afhing van het overschatten van mijn eigen budget op korte termijn, en het ineens niet meer kunnen lenen van trailer+sleepauto.

ik had de wagen nog niet in het echt gezien, en kan daar ook geen oordeel over vellen - noch advies geven. Wel hoop ik enorm dat deze weer met een nieuwe kop op de motor en wat APK-werk de weg op gaat.

Jaap, succes met de verkoop - er is vast nog een andere gegadigde die het w?l kan waarmaken.
Weergeven 126 - 150 uit 313 resultaten.