Enkel rem systeem vervangen voor dubbel.

Lees meer
16-12-2018 22:56 #180864 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic Enkel rem systeem vervangen voor dubbel.

Arco Ruighaver schreef : Hierbij een overzicht's foto. En een suggestie voor een niveausensor op je reservoir. Dit reservoir komt van een Saab 9-3/9-5 sloop af.
Ik heb de originele Volvo Remdruk begrenzer (zat al op de auto). Wil je ergens specifiek foto's? van dan maak ik deze even zodra ik bij de auto ben.

1. één leiding loopt vanaf je hoofdremcilinder naar de rembekrachtiger, en vervolgens naar het verdeelblok tegen het schutboard en stuurt daarmee de voorwielen en de remlichten aan.
2. andere leiding welke vanaf het verdeelblok naar achteren liep wordt naar de 2e aansluiting op de hoofdremcilinder gelegd en op het verdeelblok wordt deze aansluiting afgedopt. Deze loopt rechstreeks van de hoofdremcilinder naar de remdrukbegrenzer, om vervolgens met een slang naar de achteras te lopen en gesplits te worden in het linker en rechter wiel.

hallo Arco,
dankjewel voor de info!
Ik ben nu onderdelen ah uitzoeken en wil wat gaan bestellen/zoeken.
Is die remcilinder dezelfde als die in latere types is gebruikt. Of is die specifiek voor US uitvoering?

Als je in de mogelijkheid bent, kan je dan nog een paar foto's maken (onder de motorkap van jouw auto) van de remcilinder, verdeelblok en remdrukbegrenzer?
Ziet er op een afstand iig al zeer netjes uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.