vastzittende remcylinders

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 16:54 #57259 door
vastzittende remcylinders is gemaakt door
Ik heb eeb P1800S (69). Ik ben bezig de gehele vooras te reviseren. Nu ben ik aangekomen bij de remklauwen. Nu blijken de cylinders vast te zitten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar nog zonder succes. Wie heeft ervaring hiermee zodat ik de cylinders er uit krijg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 17:43 #59453 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Geen ervaring, maar wel een advies: ruim inspuiten met WD40 (soort grafietloze kruipolie), tijd laten inwerken (desnoods meerdere keren herhalen) en voorzichtig proberen om de zuigers los te krijgen. Ga je te ruw te werk, dan beschdig je de zuigerwanden. Dat betekent - mocht de cilinderwand voor de rest nog OK zijn - dat je minimaal moet gaan honen. Als evt. krassen te diep zijn is er maar één mogelijkheid: vervanging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 21:07 #59452 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Ik heb bij mijn amazon inderdaad ook wd40 erin gejasd, maar tevens een stukje bezemstok op maat gemaakt zodat dit net iets kleiner is dan de binnenkant van de cylinder.Nadat WD40 zijn werk heeft gedaan (10min) het klosje in positie brengen en met een hamer voorzichtige tikjes tegen geven totdat de zuiger in de cylinder naar binnen beweegt. Dan hetzelfde voor het andere cupje. als het goed is zal dan de eerste weer etrug bewegen. Als ze allebei een beetje gangbaar blijken te zijn, kan het voorkomen dat er vervuiling aan de opening van de cylinder zit waardoor de zuigertjes niet naar buiten kunnnen: zuiger terug duwen en cylinder daar schoonmaken met een doekje en evt heeeel fijn schuurpapier. En floep daar zijn ze....succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 21:13 #59451 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Ik heb bij mijn amazon inderdaad ook wd40 erin gejasd, maar tevens een stukje bezemstok op maat gemaakt zodat dit net iets kleiner is dan de binnenkant van de cylinder.Nadat WD40 zijn werk heeft gedaan (10min) het klosje in positie brengen en met een hamer voorzichtige tikjes tegen geven totdat de zuiger in de cylinder naar binnen beweegt. Dan hetzelfde voor het andere cupje. als het goed is zal dan de eerste weer etrug bewegen. Als ze allebei een beetje gangbaar blijken te zijn, kan het voorkomen dat er vervuiling aan de opening van de cylinder zit waardoor de zuigertjes niet naar buiten kunnnen: zuiger terug duwen en cylinder daar schoonmaken met een doekje en evt heeeel fijn schuurpapier. En floep daar zijn ze....succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-01-2002 19:48 #59450 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
ik heb net (gisteren en eergisteren) de remklauwen en remflexibels van mijn '72 1800e voortrein vervangen. Ik heb in het vod beide remklauwen (dubbel circuit) gereviseerd aangekocht voor 150,- het stuk. Nieuwe ontluchtingsnippeltjes, nieuwe stofrubbers, nieuwe zuigerrubbers etc... Alles nieuw.Als je bedenkt dat het revisiesetje met rubbers voor remklauwen alleen al iets van 110,- kost per klauw, was bij mij de keuze heel snel gemaakt...Toen ik daar (vod) was opperde trouwens iemand achter de balie (sorry, ken geen naam) dat je: "aan je 1800 álles uit mekaar mag halen, <b>behalve</b> de twee delen van de remklauwen zelf. Dat kan je beter overlaten aan professionals met ervaring in die mate."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 17:30 #59449 door
Beantwoord door in topic vastzittende remcylinders
Hallo, hier even mijn bijdrage in deze discussie.In een duits autotijdschrift (oldtimer Praxis) heb ik een keer gelezen dat het mogelijk is om een vetnippel aan te sluiten en daarna het hele binnenwerk vol te spuiten met de vetspuit. Ik heb het zels nooit geprobeerd maar het leek mij een bruikbare oplossing.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.