Road trip

Lees meer
29-03-2024 17:05 #1044625 door Ronald Menting
Road trip is gemaakt door Ronald Menting
Geacht forum,

Eind mei is het de bedoeling dat we voor het eerst een meerdaagse (6) roadtrip naar Nice (F) gaan ondernemen met onze P1800S uit 1967.
Heel veel zin in...
De auto verkeerd in een uitstekende staat en normaal gesproken is ie na zijn reguliere beurt uit de winterstalling ready to go.
Mijn vraag is of en zo ja voor welke onderdelen (spare parts) het raadzaam is deze mee te nemen omdat die het nog wel eens dreigen te begeven?
Alvast dank voor jullie reactie(s)

Met vriendelijke groet,
Ronald Menting
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2024 22:28 #1044640 door Joost van Daal
Beantwoord door Joost van Daal in topic Road trip
            Allereerst gaaf! Ik dacht eerst dat je vroeg wie er met je meeging:) ik be. Vorig jaar juni met m’n citroen DS uit 1974 een week naar Nice en Italië gereden. Wat een genot! De napoleon route kan kindje van harte aanbevelen! Ik heb alleen in Lyon in een tunnel in spits met alle rode lichtjes aangestaan en zonder alarmlichten :( maar toch doorgereden toen de file weer reed en na de tunnel direct eraf om de auto af te koelen en na verloop van tijd koelvloeistof erbij te gooien. Daarna 1300 km in een ruk terug naar huis. Ik heb geleerd in elk geval een losse bobine mee te nemen! Niet voor de koelingsproblemen maar voor de elektrische problemen :)

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 10:27 - 30-03-2024 10:31 #1044643 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Road trip
Hallo Ronald,

Ook dit jaar ga ik met de Amazon een mooie trip maken naar Oostenrijk via heel wat omwegen, als ik thuis kom heb ik +/- 3000 km gereden.
Dit jaar heb ik de Silvretta, Timmelsjoch ( tussen Oostenrijk en Italië) en de Grosglockner pas in de reis opgenomen..
Wat je als reserve mee KAN nemen daar zijn heel wat adviezen over te vinden,mijn mening is dat wat je ook mee neemt, net dat kapot KAN gaan wat je niet bij je hebt.
Ik zorg dat de auto in orde is, dus alles nakijken, alle vloeistoffen in orde zijn en de banden op de goede spanning staan en lekker gaan.
In al die jaren dat ik met mijn oldtimers op pad ga, dit wordt de derde keer met de Volvo, heb ik geen noemenswaardige pech gehad, afkloppen !!!!.
En ALS ik pech zou krijgen ???, er wonen overal mensen die je kunnen helpen en onderdelen zijn binnen één of twee dagen opgestuurd indien noodzakelijk.

Dus mijn advies is : auto nakijken en lekker gaan !!!!, uiteindelijk hebben we het over niet zoveel kilometers toch ?
Goede reis en geniet ervan !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 12:40 - 30-03-2024 12:41 #1044648 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Road trip
Mijn klassiekers zijn nu in betere staat dan in de 80er jaren en ik reed met de Combi of de 144 ook gewoon heen en weer naar Bretagne vanuit Den Haag en later Almere...
Waarom zou een 1800 die goed in orde is en ge-serviced is dat niet meer kunnen dan? Geen elektronica die de geest geeft, hooguit een koppelingscilinder die ermee ophoudt, ik ben wel eens zo zonder teruggereden uit Frankrijk met vrouw, drie kinderen en een aanhangertje.
Dat doen de B18 en B20's gewoon hoor, starten in zn twee op de startmotor en gas erop..
 

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 12:44 #1044650 door Joost van Daal
Beantwoord door Joost van Daal in topic Road trip
1,5 jaar gelden met de p1800 naar Schotland gereden zonder problemen alleen op de terugweg bij Lelystad vloog m’n hoofdremcilinder eruit en moest ik zonder remdruk verder. Ook wel gelukt hoor maar blij dat ik het niet in Edinburgh kreeg..

Volvo P1800 S, 1964, 1900cc kleur 80 Grijs, LPG
Mga roadster, 1959, 1800cc, zwart
Citroën ds, 1974, 2.0 special blauw, lpg
Bmw Z4 3.0 zescilinder, 2003 zwart, LPG
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-03-2024 20:34 - 30-03-2024 20:35 #1044662 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Road trip
Ik zou de focus leggen op de paar onderdelen die EN cruciaal zijn om te kunnen rijden EN erg modelspecifiek zijn. 
Voorbeeld: Ik nam voor mijn MTB ook wat mee, maar een derailleurhanger bleek weer merk-model-jaar specifiek, niet te vinden. Wat ik mee had was gewoon overal voorradig.... Kleinste en dus makkelijkst mee te nemen deel juist niet...
Bij een 340 zou ik bv aan de EMVK en de aanrdrijfriemen denken.

Geen idee wat dat voor de 1800 zou kunnen zijn, dat weet je zelf het best denk ik....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 22:34 #1044663 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Road trip
Ik zou meenemen .
V snaar
contactpunten ontstekingskap rotor condensator
plakband ijzerdraad 
reserve lampen
startkabels
olie en remvloeistof 
en reservesleutels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2024 08:35 #1044666 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic Road trip
Hallo,

Olie, meenemen is vanzelfsprekend.

Wat reservesleutels betreft, heb ik wel een tip voor je. Weleens ergens gestaan met de auto op slot en de sleutels erin ?
Ik helaas wel, was met een Kever dus die kregen we wel open. Verleden jaar nog tijdens een trip met de Mercedes club bij één van de leden. Wat een ellende was dat, uiteindelijk de Adac moeten bellen koste ons 2.5 uur. Toen heb ik ook deze tip gegeven, werd in dank aangenomen. Bij mijn oldtimers zitten er reserves sleutels verstopt op een "geheime"plaats, zodat ik altijd in mijn auto kan en starten.
Dus niet alleen voor de vakantie, maar altijd.
Sommigen vinden dit overdreven, maar geloof me als je het meemaakt denk je daar wel anders over !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2024 13:52 - 31-03-2024 13:54 #1044669 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Road trip
Beste "roadtrippers"
Net als Tom al opmerkte de volvo doet het altijd tenzij:
Je in de woestijn gaat rijden en off road moet
 
Maar daar heb je vaak een alternatieve hulp:
 
en aan dit soort expedities hoef je niet meer te denken, vind meneer Putin vast niet goed:
 
Een beetje geluk en zorgen dat remmen, banden verlichting etc in orde is
Succes fred

nb Foto's zijn analoog over genomen,
Had toen nog geen digitale camera!

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.