advies/mening gevraagd, 145 B19 automaat

Lees meer
22-12-2020 00:31 - 22-12-2020 00:32 #191640 door Ad Beumer
advies/mening gevraagd, 145 B19 automaat is gemaakt door Ad Beumer
Goed, daar was ik weer. Nog steeds op zoek naar een leuke Volvo.
Eerst dacht ik aan een 145, toen de markt een beetje bekeken en tot de conclusie gekomen dat ik met mijn budget meer kans had op een fatsoenlijke 245, en nu kom ik toch weer een heel leuke 145 tegen.

In dit geval een 145 uit 1974, B19, automaat.

Misschien moet ik gewoon stoppen met Googlen en gewoon dat ding kopen, maar ik kom weer iets tegen dat ik niet goed snap.
Ik had dus begrepen (Google, je weet hoe dat gaat) dat vanaf 1969 de 145 werd geleverd met de B20 motor. En deze is uit 1974 en heeft een B19. Kan het zijn dat de automaat wat langer is gebleven met een B19, of zit ik er gewoon weer helemaal naast?

Een tweede vraag: Hoe is de combinatie B19 en automaat? Toen ik een collega vertelde over deze wagen was zijn reactie 'een automaat, zou je dat wel doen? Die dingen gaan stuk en dan wordt het duur'. De collega heeft als het om dit soort dingen gaat veel te vaak gelijk dus ik ga zijn advies niet zomaar naast me neer leggen. Aan de andere kant: de wagen heeft al meer dan 250k op de teller dus zo heel slecht zal hij ook niet zijn geweest. Loop ik met een automaat meer kans op ellende dan handgeschakeld?
Full disclosure: ik heb in de halve eeuw dat ik auto rij nog nooit een automaat gehad, zelfs niet in gereden, dus ik weet eigenlijk absoluut niet waar ik het over heb. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
22-12-2020 00:56 #191643 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic advies/mening gevraagd, 145 B19 automaat
Hallo Ad;

De 145 werd in 1974 geleverd met een b20 motor. Als deze auto met een b19 is uitgerust, heeft hij mogelijk een motorwissel gehad, mogelijk met een Volvo 360.

De standaard automaat voor een 145 was een drietraps BW35, die het na 3 ton wel had bekeken.

Maar zonder de auto te zien weet je nooit wat er in die 45 jaar aan de auto is veranderd. En;;reparatie aan een automaat is inderdaad een dure liefhebberij.

Koop geen 145 of andere oldtimer Volvo zonder een kenner te hebben geraadpleegd; mijn 145 uit 1974 krijgt momenteel groot onderhoud en het is niet gering wat voor narigheid na 45 jaar intensief gebruik te voorschijn komt.

Bel gerust, gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2020 15:48 #191673 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic advies/mening gevraagd, 145 B19 automaat
Komt de B19 niet uit Italië? belastingregels ofzo, iets kleinere boring, verder hetzelfde.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.