Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat

Lees meer
11-11-2020 14:47 #190823 door Hans W.
Ik zie op internet de meest mooie resultaten langskomen als je kleine onderdelen ultrasoon reinigt. Nu zijn professionele apparaten erg duur Maar hobbymatig valt het wel, mee heeft iemand ervaringen of tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 15:44 #190827 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
beste Hans,
Ja, ultrasoon reinigen heeft mij ook (al jaren geleden) aangesproken. Ik leidde indertijd een werkplaats waar mechanische apparaten werden
gerevideerd. Na wat beursbezoeken, overleg met de collega's etc. overgaan tot aanschaf hiervan. ( was professioneel,
kostte iets van € 15.000,--! Allerlei vloeistoffen uitgeprobeerd, maar de resultaten waren bedroevend, ook na oeverloze discussie met de leverancier. En ik werd voor het debakel erop aan gekeken.
Vorig jaar iemand besproken die ook motor revisies doet en zo' n kleiner apparaat had, volgens hem lag het in de keuze van de juiste vloeistof.
Bij HBM een apparaat gekocht voor ca €100,--. Hier de aanbevolen vloeistof ingedaan, maar hoe lang ik het apparaat liet werken en ook verwarmd. Het viel allemaal zwaar tegen.


Ik weet dat het moet kunnen, alleen het geheim nog niet kunnen vinden.
Ik zie gaarne reacties tegemoet.
Groet fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 17:19 #190830 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Hoi Fred Bedankt voor je uitgebreide reactie en mocht het nog iets uitmaken....Ik voel met je mee..

Ik las op internet ook iets van een carburateur een nachtje in natuurazijn leggen en allerlei van dat soort tips dus ik hoop dat er nog meer reacties komen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 17:47 #190831 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Hallo Hans,
Ik heb een professioneel ultrasoon apparaat gehad als afscheidscadeau voor mijn pensionering,inclusief de benodigde vloeistof. Zowel verfspuiten als carbs. prima resultaten.Zoek er wel een waar je ook de temperatuur kan instellen van de vloeistof.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 18:25 #190832 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Hoi Jan, mooi. Is het mogelijk dat je een fotootje van je apparaat post en één met wat voor soort vloeistof je werkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 18:34 #190833 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Wil ik wel doen,maar word waarschijnlijk richting eind deze week.
Gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-11-2020 18:56 #190834 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Hans,
Ik zelf heb veel ervaring in het Ultrasone cleaning
Water temperatuur is belangrijk(stoom is een goede en veilige opwarmer voor het water) Hoe warmer hoe beter
Het schoonmaak water zelf(vaak een geheim resept)heeft een loswekend effect, en
de trillingen(Hz) zorgen er voor dat het vuil er uit wordt los getrild
Veel spoelen met helder water is nodig voor de restanten, omdat
vuil is wel los, maar is er niet uit

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 15:21 #190917 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Hallo Hans, zoals belooft ,ik heb een Soniclean profesessional ultrasonic cleaner met een bak inhoud van 20liter met verwarming en tijd instelbaar.De apparaat zelf is 55x33x33cm. Het reinigers middel is Sonixlab Tek34.
Gr Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2020 18:48 #190930 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Jan bedankt, ik ga eens op zoek..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2020 18:54 #190931 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Ervaringen met een hobbymatig ultrasoon apparaat
Peter, wat bedoel je met “ stoom is een.....” ? De meeste die ik zie zijn volgens mij een soort van waterkokers met een thermisch element erin?

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.