Motor revisie bedrijf in noord holland?

Lees meer
20-12-2023 22:34 #1043394 door Rolf Ludeke
Motor revisie bedrijf in noord holland? is gemaakt door Rolf Ludeke
Hallo, ik ben bezig met de restauratie van mijn P1800S en heb de carrosserie bijna klaar. Het volgende onderdeel dat aan de beurt komt is de motor. Heb het idee om mijn B18 te gaan vergroten naar 2.0 liter en er een B20E  kop op te zetten. Het vergroten en de waarschijnlijk 2e hands kop moeten dan gereviseerd worden en daar heb ik het gereedschap natuurlijk niet voor. Nu heb ik al contact gehad met tinustuning en daar een goede indruk van. Maar ik woon in Hoorn en een revisiebedrijf iets dichter bij zou toch wat makkelijker zijn. Heeft iemand op het forum goede ervaringen met een revisiebedrijf dat B18/20 motoren reviseert?
Alvast bedankt voor het meedenken, groeten Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-12-2023 22:50 #1043396 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Ik zou maar naar tinustuning gaan. Hij is een vakman.

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2023 17:57 #1043422 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Ga eens langs bij Hurricane racing in Heerhugowaard.
Excellent vakmanschap en dichter bij huis. 
ik geb daar gewerkt toen het bedrijf nog in Haarlem zat.
Maar…. zou je niet beter een goede B20E kunnen kopen? Hou je nog held over, tenzij je alles helemaal perfect wilt hebben. (en het originele motornummer)

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2023 19:05 #1043424 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Hallo, dank voor jullie antwoorden. Ik ga is contect opnemen met hurricane in heerhugowaard. Een B20E vinden die niet gereviseerd hoeft te worden valt nog niet mee . daarom lijkt het mij een goed idee om mijn huidige originele blok op te laten boren naar 2.0liter en er een B20E kop op te zetten. Correct me if i am wrong

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2023 21:25 #1043425 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Ik zou een b 18 niet laten opboren naar een b20. In een 1800S hoort geen 2 liter motor. Een b18 loopt aanzienlijk mooier en rustiger  dan een b20. De wanden worden ook wel erg dun.

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-12-2023 23:46 #1043426 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Hallo Rolf,
een B18 op laten boren tot B20 is altijd een risico, vooral bij vroege B18 daar deze zover ik gehoord heb dunnere wanden hebben dan late. Je kunt zoals Niek schrijft te dunne wanden krijgen (eventueel zelfs aan een kant erger daar er tolerantie in het gieten zit) en er kan bij het opboren eerder, daar er relatief veel materiaal weggenomen moet worden, een gietfout aangeboord worden waarna het blok een stuk oud ijzer is. Als een bedrijf het goed doet meet het zover ik het gehoord heb de wanddikte met een speciaal apparaat. Ik kan maar twee redenen verzinnen waarom men het wil doen: men wil de motor van buiten als B18 laten uitzien en/of men heeft al nieuwe standaardmaat B20 zuigers die men dan kan gebruiken. Als men al nieuwe zuigers moet kopen zou ik (als het niet als een B18 blok uit moet zien) een goedkoop versleten B20 blok kopen en op de volgende maat laten boren. Een versleten B20 rompblok (kan kaal zijn maar met de lagerschalen want die horen bij een blok, de rest, behalve het "oplieopvang-eitje" kan je van je B18 nemen) is genoeg om op te laten boren (als je al een B20E kop los wilt kopen) en kost weinig. Een B18 naar B20 laten opboren kost trouwens meer dan een B20 naar de volgende maat daar bij het opboren meerdere keren geboord moet worden.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2023 08:46 #1043430 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Bedankt voor jullie meedenken, ik dacht dat het vaak gedaan werd, het opvoeren naar 2 liter en makkelijk zonder problemen gedaan kon worden.
Ik ga gewoon op zoek naar een 2 liter en laat deze dan reviseren.
Het hoort niet in een 1800s maar ik wil er iets meer koppel en vermogen uit gaan halen..
Ik zit ook te overwegen om achter ook schijven te gaan plaatsen, ook niet origineel maar wel wat effectiever.
Groeten Rolf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2023 20:19 #1043437 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Ik heb een B18 ooit laten opboren naar 2 liter zonder problemen voor mijn 144.
Met standaard maat Mahle zuigers, grotere kleppen en iets hogere compressie, lichter vliegwiel, TT3 nokkenas en gewoon één Stromberg.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2023 09:28 #1043439 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Hallo Tom, heb je een idee wat het koppel en vermogen van dat blok waren?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2023 11:06 #1043442 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motor revisie bedrijf in noord holland?
Nee, nooit getest, maar duidelijk meer koppel en zeker wat meer vermogen. Ik wilde vooral een motor die iets meer "aan het gas hangt" en die makkelijker trekt en dat doet hij. Ik denk dat ik nog eens met de sproeierbezetting  aan de gang moet, hij liep op LPG maar gaat nu binnenkort verder op benzine..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.