MOTERBLOK 230 F van/uit bouwjaar 1992

  • Swipsy van Tongeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-12-2023 11:45 - 05-12-2023 11:47 #1043197 door Swipsy van Tongeren (GAST)
MOTERBLOK 230 F van/uit bouwjaar 1992 is gemaakt door Swipsy van Tongeren (GAST)
Goedemorgen een ieder alhier .Ik heb een vraag. Weet iemand met zekerheid te vertellen of dit een blok is naar wat men noemt een non- interference exemplaar is.? Niet dat het nu de huidige situatie voor mij pers.veranderd ( inmiddels distributie snaar besteld ) want de voorbarigheid van het hadden willen voorkomen is te laat,de voorbarigheid van nu is nieuwsgierigheid.  En,..vervolgens ,is er een volvo 240 piraat  in Amsterdam die in het bezit is van een blokkeersleutel van de distributie.? ( zou hem graag lenen/huren what ever e.t. over willen nemen voor een vriendschappelijke prijs),gezien ik ten eerste nog niet weet ( vandaar ik alleen de riem besteld heb ) wat er gaande is( schade ja te nee) ,en in een vervelende situatie op straat boven een hoge stoep sta en er niet van onderen bij kan i.v.m.de pogingen mogelijke oplossingen toe te passen.Al vast bedankt voor jullie mogelijke (leuke,aardige en vriendelijke  ) antwoorden, comment.en mischien mogelijk mij ook een dienst kan bewijzen  Swipsy  ( Fred.v.T. )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2023 12:26 #1043212 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic MOTERBLOK 230 F van/uit bouwjaar 1992
Volgens mij: als er geen speciale nokkenas inzit, of er een gevlakte kop op zit, is het een vrijloper..
Draai de krukas voorzichtig en je merkt vanzelf of hij vastloopt toch?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Swipsy van Tongeren (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-12-2023 13:08 #1043216 door Swipsy van Tongeren (GAST)
Beantwoord door Swipsy van Tongeren (GAST) in topic MOTERBLOK 230 F van/uit bouwjaar 1992
Klopt steve,blokt draait rond en verder geen bijzonder heden als veranderingen in ( gevlakte? ) kop/nokkenas zo ver ik weet.Ben inmiddels sleutelen weet inmiddels dat het een geblokte riem is,en bij rond draaien krukas de riem piept en beweegt aan 1 kant.tot zoverre ik het van de bovenkant af bekijken kan.Ik had nog geen sleutel,had inmiddels wel een riem besteld omdat ik dacht dat ik dit wel op straat even op ging lossen   met alle trukendozen tegelijk.dus nu alles bestellen incl.sleutel,heb er nu toch niets meer aan te verliezen,en heb dus vertrouwen in dat het inder daad een vrijloop is.Dank voor je reactie,en zeker weer tot lezens alhier.Groet,overigens aan ieder hier ben namelijk al jarenlang niet meer op forums geweest.Ja dat krijg je met zo'n bolderkar 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.