olielek

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2001 14:10 #57621 door
olielek is gemaakt door
Ik heb sinds een maand een 1968 amazon b20a(131). De motor is ongeveer 20.000 km terug gereviseerd. TOen ik de auto kocht klonk de motor goed en lekte deze niet. Nu heb ik een paar lange tochten gemaakt en toen begon het olielampje te knipperen. Er bleek nauwelijk olie in te zitten. Ik heb dit bijgevuld en vanaf dat moment ligt er een plas olie onder de auto. Ik moet regelmatig bijvullen. De packing van de bijvuldop heb ik vervangen, die was slecht. Heeft iemand een idee waarom die auto ineens zo lekt. Bovendien klappert de motor ook. Vooral in de 4e versnelling. DIt is niet voordurend. ALs ik een bocht heb genomen is het weer minder. Wat klappert er en wat moet ik er aan doen.vr grThijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2001 14:32 #58353 door
Beantwoord door in topic olielek
Je motor is 20.000 km geleden gereviseerd is dit ook zo ??(aantoonbaar)De olie lekkage kan veroorzaakt worden door de krukas keerringen deze zijn namelijk van vilt en slijten hard zeker als deze niet goed gemomteerd zijn, maar deze keerringen kunnnen ook vervangen zijn (of worden) door moderne keerringen dat is even uitzoeken.Negen van de tien keer zijn de deze keerringen versleten, wat ook kan lekken is de carterstop daar moet altijd bij eidere olieverversing een nieuwe koperen ring gemonteerd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2001 09:31 #58352 door
Beantwoord door in topic olielek
IK heb inderdaad revisiepapieren op dit kenteken staan. Dat zit waarschijnlijk wel snor. Ik ben dit weekend bezig geweest en ik denk inderdaad dat het de krukal keerringen zijn daar de olie tussen de motor en de versnellingsbak uit komt. Ik kan in het boek van Haynes niet echt een bevredigende oplossing vinden hoe ik hiet het makkelijkste bijkom. Suggesties of ervaringen? Goeie verhalen zijn altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2001 20:53 #58351 door
Beantwoord door in topic olielek
Hoi Thijs,Ook ik had met onze amazon last van olielekkage.Ik heb toen een revisieset gekocht bij Nordicar(ruilsysteem). Dit heb ik toen in de garage laten vervangen. Toch wel een paar uur werk, maarja ik heb geen brug.Kosten: Distributie kering: 13,91Distributiedeksel (aangepast) 65,00Krukaskering + huis 65,00Distibutiedekselpakking 10,50Dit alles ex. btw.Succes met reparatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.