krukaskeeringhuis (achter)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2004 18:39 #54598 door
krukaskeeringhuis (achter) is gemaakt door
Ben bezig met vervanging koppelingsplaat, dus ook gelijk druklager en toplager vervangen - hele ervaring, maar daarover binnenkort meer. In navolging op het advies van vele Volvo bronnen gelijk ook maar nieuw gemodificeerd krukaskeerringhuis met rubber ring (ter vervanging van de oude met vilten ring). In de beschrijvingen die ik hierover gevonden heb wordt melding gemaakt dat er zowel in de carterpanpakking ter plaatse als in het krukaskeerringhuis gaten zitten om olie terug in het carter te kunnen laten stromen. In de carterpanpakking ter hoogte van het krukaskeerringhuis zit inderdaad een langwerpig gat, zo ook in de onderkant van het oude krukaskeerringhuis (met vilten ring) .... maaaar niet in het nieuwe krukaskeerringhuis met rubberring (van Scandcar) ??? Wat nu? Hoort dit zo ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2004 20:08 #69078 door
Beantwoord door in topic krukaskeeringhuis (achter)
Dat maakt niet uit, omdat de ruber ring de olie direct terug zal laten stromen het carter in. Bij de vilten ring moet de olie eruit sijpelen om via die langwerpige gaten terug te lopen het carter in. Dus geen zorgen en gewoon monteren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2004 21:00 #69077 door
Beantwoord door in topic krukaskeeringhuis (achter)
Weet je zeker dat dat niet uitmaakt? Ik heb het mijne - volgens aamwijzingen van het V.O.D. - niet helemaal in het keerringhuis gedrukt, maar voor zover de plastic hulpring dat toeliet. Dan blijft het gat onderin het keerringhuis dus open waarlangs de olie, die door de keerring gekeerd wordt, terug kan druppelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2004 00:16 #69076 door
Beantwoord door in topic krukaskeeringhuis (achter)
Lennard, jouw verhaal klopt helemaal .... alleen bij mij zit dat gat er dus niet (heb rubberring eruit gehad - daar zit ook geen gat achter). Ik ga dus maar op Robert's advies af....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-06-2004 21:08 #69075 door
Beantwoord door in topic krukaskeeringhuis (achter)
Over wat voor een motor hebben we het eigenlijk? Ik heb het over een B20, en die heeft in zowel het keerringhuis (418238) als in de carterpakking (418262).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 09:42 #69074 door
Beantwoord door in topic krukaskeeringhuis (achter)
B20 - in het oude (originele) keerringhuis met vilten ring zat inderdaad een langwerpig gat (middenonder, precies ter hoogte van het gat in de carterpanpakking). In het gemodificeerde keerringhuis met rubber ring dus niet ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.