waterpomp b18 katterug

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2004 14:37 #54566 door
waterpomp b18 katterug is gemaakt door
hoi volvo vrienden,vanmorgen wil ik het koelsysteemvullen,na 1,5literin de radiator komt er koelvloesstof uit de waterpomp van onder naast stalenpijp die naar de radiatorgaat.zit een rondgaatje, schijnbaar een afdichting kapot,het is een waterpomp nr 418328 met een borgveer van boven.is dit te rapareren zonder speciaal gereedschap.heb hem al gedemonteerd.of betereen nieuwekopen.bij montage moet er iets aan de rubber ringen of zo droog monteren.welk type waterpomp is het beste heb wel eens op het forum gelezen die met het grote alminiumschoepenrad welk onderdeelnummerde motor heeft een paar jaar stil gestaan,moet ik benzine in de carberateur/benzinepomp doen voor het startenbvd.dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2004 20:27 #69208 door
Beantwoord door in topic waterpomp b18 katterug
In principe zou ik de originele waterpomp gebruiken, naast wat handigheid is er geen speciaal gereedschap bij nodig.Wel moet je de radiator eruit halen.De oppervlakte van de pakking goed schoonmaken en de rubber afluitringen zzorgvuldig plaatste waarbij tijdens montage het kan helpen om de pomp iets omhooggedrukt te houden zodat het goed afsluit.Het is mogelijk dat het stalenpijpje gewoon is doorgeroest, check dit voor montage.De benzinepomp zou ik openmaken aangezien er benzine in kan zitten die uitgegummied is en als een soort kauwgom de zaak kan blokkeren. carburateur gewoon goed schoonmaken schoonmaken.Het is al eerder aan de orde geweest maar terwijl je deze zaken aan het uitvoeren bent, spuit dan wat kruipolie op de cylinders voor je de motor start.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.