vervangd motorblok

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 17:15 #54538 door
vervangd motorblok is gemaakt door
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar geworden van een Volvo Amazon uit 1967. Maar hiervan maakt de motor een hels kabaal. Lijkt wel of alles er los in zit.Nu wil ik een motorblok uit een donor auto halen. Hiervoor heb ik een Volvo 144 automaat met een B20 blok.Mijn vraag is kan ik mijn versnellingsbak op de B20 monteren waar orineel een automaat op zat?Met vriendelijke groet,Tim Nobbenhuis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 17:30 #69330 door
Beantwoord door in topic vervangd motorblok
ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me een probleemloze ombouw, itt bv een Mini waar diverse vitale delen mede omgebouwd moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 17:53 #69329 door
Beantwoord door in topic vervangd motorblok
Je zal een "gewoon" vliegwiel moeten monteren. Er zit nu een kale startkrans op waar de koppelomvormer aan zit geschroefd. Als je de automaat niet gaat gebruiken en deze nog goed is, heb ik wel interresse in de bewuste starterkrans, koppelomvormer, automaat en selectiehandel. Ik heb eventueel een gewoon vliegwiel en een vierbak beschikbaar. Let wel op het bouwjaar, late 144ers hebben een 8-gat vliegwiel!Groeten, Rob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 18:12 #69328 door
Beantwoord door in topic vervangd motorblok
Tim, no problemo. Alle delen van de motor zijn gewoon hetzelfde; je moet alleen een vleigwiel overzetten, daarbij de drukgroep (kun je van je eigen blok gebruiken), mits de nieuwe motor een 8 gats krukas heeft (alleen de modellen uit 1974). Verder mag het geen problemen opleveren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-07-2004 21:05 #69327 door
Beantwoord door in topic vervangd motorblok
Neen, je zult de convertor en het vliegwiel moeten vervangen en een koppelingshuis met toebehoren.De bouten vanaf de krukas zijn wel gelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.