synthetische olie in amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2004 19:53 #54511 door
synthetische olie in amazon is gemaakt door
er wordt veel gesproken over de minerale olie ( 20w50 ) voor de amazon , al in de jaren 80 heb ik op de mts geleerd dat minerale olie bij een warme motor een groot deel van zijn smerende vermogen verliest ,omdat minerale olie het eigenlijk gewoon niet " trekt " en dus al jaren geleden , wat betreft in het technisch onderwijs ,als een achterhaald product moet worden beschouwd.ik sprak laatst iemand die een alfa v8 heeft gereviceerd en die zijn motor ( na de inloopperiode ) op een volsynthetische olie laat lopen , ( 5w40 ) , ik vroeg mij eigenlijk af waarom een goed/ gereviceerd amazonblok volgens velen niet op een volsynthetische 5w40 kan lopen ,wie kan hier meer over vertellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2004 22:06 #69423 door
Beantwoord door in topic synthetische olie in amazon
mijn 145 met b20a loopt tot tevredenheid sinds revisie zes maanden geleden op volsynthetisch 10w-50. Het bezwaar geld vaak het reinigende vermogen van synth. olie wat losraken van bestaande vervuiling tot gevolg kan hebben, wat weer tot verstopping van oliekanalen kan leidenRob Peereboom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2004 00:25 #69422 door
Beantwoord door in topic synthetische olie in amazon
De olie van de jaren tachtig of daarvoor kun je niet meer vergelijken met die van nu. Ook een minerale 15W40 kun je verkrijgen in de specificatie API SL. En SL is de meest recente set eisen waaraan een olie kan voldoen en die autofabrikanten kunnen voorschrijven. Of de viscositeit van die 15W40 geschikt is voor een hypermoderne motor is natuurlijk een tweede. <br>Een moderne minerale olie overtreft de eisen die door een Amazon-motor worden gesteld dus heel ruim.<p>Synthetische olie toepassen in een gereviseerd blok (niet doen in een oude motor) kan m.i. dus wel, maar is waarschijnlijk pure overkill en zonde van je geld.<p>Het advies dat ik vaak gelezen heb, en dat ik ook aanhang is regelmatig verversen. Een normale kwaliteit olie die regelmatig ververst wordt is beter voor een motor dan een hele goede die er te lang in gelaten wordt.<p>Ter info: mijn Amazon B20 doet meestal woon-werk-verkeer. Daarom ververs ik elke 5.000 km (i.p.v. elke 10.000 die het boekje voorschrijft) met een minerale 15W40 of 15W50.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2004 09:42 #69421 door
Beantwoord door in topic synthetische olie in amazon
dit is een hele mooie uitleg lennard.bedankt voor deze informatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.