revisie motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 14:00 #54496 door
revisie motor is gemaakt door
Na jaren trouwe dienst heeft de motor van mijn P-1800-s (B-18) het begeven. Dilemma waarin ik in verkeer is of dat ik de huidge motor zal laten reviseren danwel een inruilmotor zal laten plaatsen.Huidige motor heb ik verder nimmer problemen mee gehad. Ieder advies is welkom.floris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2004 21:43 #69482 door
Beantwoord door in topic revisie motor
Het hangt af van een aantal factoren: hoezeer hecht je aan originaliteit? Matching numbers enzo? Dit motorblok hoort tenslotte bij deze auto. Wat wens je van je 'nieuwe' motor? Heb je geen bijzondere wensen in dezen, neem dan een gewoon ruilblok, keuze zat, maar zou je toch iets meer power willen, dan zijn er ook keuzes te over. Alles is al besproken hier, B18 onderblok houden, uitboren naar 2 liter, K-nokkenas, B20 kop en uitlaatspruitstuk, HD8 SU's van de 140 serie, tropen radiator met Kenlow electrische fan is de meest gangbare upgrade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-07-2004 17:11 #69481 door
Beantwoord door in topic revisie motor
Ik heb besloten alles zelf te doen aan mijn eigen blok, kosten ongeveer €1300 aan onderdelen en koprevisie en opboren en honen.4 kleppen met geleiders, nok as set, krusaslagers, 1e overmaat zuigers, oliepomp, koppeling compleet, alle pakkingen, motorverf. Erg leuk werk en prima te doen met gezond technische verstand. Ik ben er totaal 40 uur aan bezig geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.