distributie ketting gebroken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 22:57 #54475 door
Nou , zoals het als de titel al doet vermoeden, mijn motor is stuk. De distributie kettieng van mijn b20 uit mn 142 ligt of er af of is gebroken.Dit is natuurlijk nooit leuk, maar in hoeverre kan ik schade hebben aan mn kleppen en eventueel dus ook zuigers, kop en drijfstangen? de motor nog draait mooi soepel rond, maar misschien heeft iemand er meer ervaring mee en weet of mn kleppen de zuiger hebben kunnen raken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 23:17 #69579 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
Je B20 heeft geen dist. ketting maar tandwielen.er zal wss geen schade zijn aan je zuigers of kleppen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 23:33 #69578 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
De distributie bestaat uit een tufnol tandwiel, een revisieset is bij de diverse leveranciers te koop en de reparatie is relatief eenvoudig. Ik verwacht niet dat de motor verder schade heeft opgelopen.Als je dit nog nooit hebt gedaan adviseer ik je het uit te besteden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2004 23:33 #69577 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
bedoel je soms de V-snaar? Die gewoon vervangen, de distributie heeft tandwielen, als daar wat mee is hoor je een ratelend geluid uit het vooronder, risico op onmiddelijke schade aan kleppen/zuigers is mij niet bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 09:17 #69576 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
Ik heb het ook eens gehad (dist.tandwielen stuk, B20a) Ik had ook paniek, heb hierover e.e.a. gevraagd hier op het forum en ben zelf aan de slag gegaan: alles 100% voorelkaar. Zoek anders even op distributie. Overweeg ook eens stalen tandwielen, ipv 1 staal, 1 fiber. Let op je vriesplug (niet of heel zacht slaan op krukas). Maak ook je oliesproeiertje schoon (was bij mij denk ik de boosdoener).Succes! Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 10:57 #69575 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
Zoals al meerdere malen geantwoord: de distributie gaat middels tandwielen en de zuigers en kleppen kunnen elkaar niet raken. Het verslijten van het fiber tandwiel is een normaal verschijnsel. Ik raad aan om een complete stalen set te plaatsen. Zeker voor dagelijkse rijders is dit interessant.<p>Dit was trouwens de allereerste reparatie die ik bij m'n Amazon (B20) deed toen ik hem pas een tijdje had (al had ik niet gewacht tot de motor niets meer deed, ik was er in de beginfase bij). Ik was toen nog heel groen op dit gebied, maar m.b.v. slechts een Haynes handleiding en het benodigde gereedschap heb ik het tot een goed eind kunnen brengen. Dus dat zou iedereen die een beetje technisch inzicht heeft en gereedschap kan vasthouden ook moeten kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2004 19:21 #69574 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
ik ben zelf monteur geweest dus het vervangen lijkt me totaal geen probleem, ik had alleen nog niet zover gekeken of ik een ketting of tandwielen had. Ik ben vanplan er ooit een ander blok in te leggen en al had ik motorschade gehad,wat er overgens niet op lijkt had, dan had ik er meteen een ander blok en bak in gehangen.wat kost zo'n tandwiel setje trouwensBedankt voor de reakties allemaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2004 19:53 #69573 door
Beantwoord door in topic distributie ketting gebroken
De compleet stalen set (271944) voor de B18/B20 kost bij het V.O.D. 175 euro excl. BTW.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.