revisie nodig of niet?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 01:11 #54472 door
revisie nodig of niet? is gemaakt door
de motor (B18b) uit m'n 1800s loopt als een zonnetje al vind ik het vermogen wat magertjes. Max snelheid ± 140km/h. Nu hebben we de compressie gemeten en ontdekten dat die 7, 7, 7,5, 7 was. Da's bijna de helft van wat het zou moeten zijn. Daarbij komt er wel wat olie via de carterontluchting naar buiten wat niet echt fijn is voor de straatstenen....en mijn luchtfilter. Maar omdat ie verder als probleemloos is aan te merken twijfel ik of het wijsheid is er een smak geld tegenaan te gooien of er gewoon mee door te rijden tot ie echt opgeeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 11:55 #69589 door
Beantwoord door in topic revisie nodig of niet?
tja, de keus is aan u zelf. Een versleten motor loopt vaak het mooist zeggen ze wel eens. Ik heb toen ik mijn 544 kocht en voordat ik deze compleet ben gaan restaureren nog 3 jaar met de originele B16 gereden. Had aantoonbaar zo'n 780.000 gelopen en was niet meer vooruit te branden, maar dat ding liep mooooooooooiiiiii!!!!!!!!En eenmaal op gang.....perfect. Als je genoegen neemt met het mindere vermogen en wat trager optrekken kun je nog heel lang vooruit, zeker als je de motor goed blijft afstellen enz. Maar aan de andere kant, heb nu een nieuw (bij revisiebedrijf opgevoerd) B-18 blok erin.........die wil ik niet meer kwijt!!!!!! Als ik zin heb, meestal laat ik me niet verleiden, dan zijn de gemiddelde leasebakken nergens als ik volluit ga bij een stoplicht.....:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 11:59 #69588 door
Beantwoord door in topic revisie nodig of niet?
........enne, ik kan natuurlijk niet in je knip kijken maar ik vind een compleet gereviseerde motor niet echt duur. rijd er nu 1.5 jaar mee en heb er inmiddels weer 22.000 km opzitten. Ik betaalde iets van € 1300,- en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik de laatst 5000 km met de B16 met een aantal uitgelopen lagers heb gereden. Starte atijd, geen probleem maar het leek wel of ik een omgevallen gereedschapkist onder de kap had liggen rammelen....Ha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 17:01 #69587 door
Beantwoord door in topic revisie nodig of niet?
Compressie is wat laag maar als de motor verder goed loopt en geen olie zuipt/lekt dan zou ik rustig doorrijden.Kun je onderwijl sparen voor een revisie.Ik heb een B18D gehad in mijn studententijd die hetzelfde probleem had, nooit gereviseerd en nog ruim een ton mee gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2004 19:09 #69586 door
Beantwoord door in topic revisie nodig of niet?
Is er niet op te maken waar compressieverlies is, ik bedoel zijn klepafdichtingen slecht, of de zuigerveren? Al compressie gemeten met olie op de zuigers? Daarmee kan je beoordelen of de zuigerveren de boosdoeners zijn. Of is de motor in zijn geheel moe. Laat evt een revisiebedrijf een offerte doen. Bij ruilblokken wel goed kijken wat je krijgt voor je geld. Bv zit de koprevisie erbij? waterpomp?nokkenas? Is de stroomverdeler nog bruikbaar? Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.