wat is beste b20 kop om te reviseren?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2004 15:09 #54448 door
Ik ben een B20 motor aan het bouwen en ik vraag me af welke kop ik het beste kan gebruiken om te reviseren. Het onderblok is helemaal gebalanceerd en er komt een K-nokkenas in. Het liefst zou ik een B20E-kop gebruiken (deze heeft grote kleppen), maar ik gebruik twee SU's, dus dat gaat niet. Welke kop komt het dichtst in de buurt van een B20E qua kleppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2004 16:58 #69682 door
Beantwoord door in topic wat is beste b20 kop om te reviseren?
Waarom gaat dat niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2004 19:49 #69681 door
Beantwoord door in topic wat is beste b20 kop om te reviseren?
<p>Als je met "beste" bedoelt wat het meeste vermogen geeft, dan moet je een B20E-kop zoeken. Je kunt daarmee gewoon twee SU's gebruiken, alleen moeten de injectieopeningen in de kop worden dichtgeplugd. Een alternatief om te overwegen is een B20F-kop. Ook een injectiekop, maar met iets lagere compressie en dus weliswaar ook iets minder vermogen, maar het voordeel daarvan is dat de kans op nadieselen kleiner is. Een B20E-kop met dikkere of dubbele koppakking kan wellicht ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2004 10:47 #69680 door
Beantwoord door in topic wat is beste b20 kop om te reviseren?
Je kunt zoals Gert al aangeeft, een B20E kop gebruiken en de injectiegaten afpluggen. Voor een F-kop hetzelfde, maar dan moet je eigenlijk ook de compressie aanpassen. Een andere mogelijkheid is een '73 of '74 B20 kop te gebruiken. Deze komt dan van een 140 en heeft de grote kleppen en geen injectiegaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2004 10:59 #69679 door
Beantwoord door in topic wat is beste b20 kop om te reviseren?
Trouwens, als je geen hoge compressie wil, zou ik nooit een E-kop gebruiken. Deze zit op 1:10,5 en is theoretisch te verlagen door gebruik te maken van 2 koppakkingen zoals Gert zegt. Dit is echter funest voor de motorefficientie, zekere bij laag toeren heb je dan veel te weinig 'quench' zoals dat heet. Als je perse een E-kop wil gebruiken, pak dan gewoon de 1,2 of de 2mm dikke pakking en laat de compressiekamers vegroten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.