motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 20:43 #54335 door
motor is gemaakt door
Mijn motor b20a loopt niet helemaal lekker. Ik heb zelf verschillende zaken geprobeerd als afstelling ontsteking, controlle lek spruitpakkingen etc. maar zonder gewnst reslutaat.<br>Ondertussen zou het me niks verbazen als de motor gewoon ´op´ is. Weten jullie goede bedrijven (liefst in buurt van Utrecht) waar ze je motor kunnen nakijken en eventueel reviseren? Of is een ruilmotor in dat geval goedkoper?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 21:25 #70227 door
Beantwoord door in topic motor
Beetje een overhaaste conclusie om te denken dat de motor op is als hij slecht loopt. Vaak loopt een versleten motor nog heel netjes alleen met meer lawaai en minder vermogen.<br>Wat scheelt er bij jou motor aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2004 00:20 #70226 door
Beantwoord door in topic motor
als ik me niet vergis bestaat op de beurs de mogelijkheid jouw motorafstelling door een Volvomonteur te laten bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2004 07:52 #70225 door
Beantwoord door in topic motor
Goed idee om even bij de Volvo beurs laten te kijken. Hoop dat je gelijk hebt Siang.<br>De 'klachten' aan mijnn motor zijn een beetje vaag. Ik merk dat de motor minder lekker loopt, moeilijker start en wat kracht mist in vergelijking met mijn vorige Amazone. Aangezien er een goed afgestelde 123-ignotation inzit en de LPG afstelling net is nageken, wil ik wel eens weten of de motor zelf goed is. Misschien toch maar eens een compressiemeter kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2004 08:54 #70224 door
Beantwoord door in topic motor
compressiemeting, al dan niet in combinatie met olieverbruik, geeft vaak een goede indicatie over de conditie van de motor: weinig olieverbruik, geen nare bijgeluiden en een goede compressie sluit de noodzaak van een revisie vaak uit.vraag is of de motor eigenlijk altijd al zo gelopen heeft, of steeds slechter is gaan lopen met bv. een toenemend olieverbruik. er kan bv ook sprake zijn van een versleten nokkenas of te strak staande kleppen, lekkage carburateur, ehhh eigenlijk van alles. als het olieverbruik binnen de perken blijft, zou ik beginnen met een compressiemeting. zo gebeurd en je weet dan al heel wat meer. in de buurt van Utrecht? ik woon in nieuwegein en wil de copressie wel even doormeten als je de moeite neemt even langs te rijden.goed bedrijf in Utrecht? jazeker: ERAS (overvecht) coloradodreef, utrecht levert kwaliteit in overleg en haalt je het vel niet over de neus. ga je reviseren, waak dan voor 'aanbiedingen'. ik heb in een opwelling een gereviseerde cyl.kop ingeruild bij een van de bekende handelaren en daar nog steeds spijt van in vergelijking met een duidelijk beter uitgevoerde revisie van de kop van onze P 1800 een paar jaar eerder, inderdaad door ERAS. Enfin, als je de compressie gemeten wil hebben, hoor ik het wel. reken op een half uurtje werk, meer niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2004 11:43 #70223 door
Beantwoord door in topic motor
Hoi Henry,Als je me wilt helpen met de compressie te meten graag! Ik kom woon in Utrecht en kom nagenoeg elke dag praktisch langs Nieuwegein aangezien ik in IJselstein werk. Kun je me een mailtje sturen op voorsteelpan@hotmail.com?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.