carterventilatie
- Bezoeker
Bij mij is de situatie als volgt:
beide slangen, zowel vanaf de olievuldop als vanaf de vlamdover aan de zijkant van het blok lopen naar het luchtfilter van de carburateur (Weber). Ook schijnt er een klepje (?) op de vlamdover te horen waar vervolgens de slang weer op wordt aangesloten; dit klepje ontbreekt.
Kunnen bovenstaande zaken tot een hoog olieverbruik leiden?
Ik weet dat de slang vanaf de vlamdover eigenlijk naar het inlaatspruitstuk zou moeten lopen, maar hierop is geen aansluiting vrij; of ik zou een t-stuk in de slang naar de rembekrachtiger moeten zetten, maar of dat nou wijs is?! Een andere optie is misschien om deze slang gewoon los te laten hangen en alleen de olievuldop op 't luchtfilter aan te sluiten?!
Om de problematiek compleet te maken horen de slangen bij een B20 weer precies andersom aangesloten te zitten, ook heeft een B20 geen klepje in de vlamdover. Snapt u het nog?!
Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Kan mij overigens niet voorstellen dat dit je olieverbruik substantieel zal terugbrengen. Wat heeft het blok gelopen ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
slang va olievuldop loopt naar het luchtfilterhuis, slang voor rembekrachtiger is afgedopt omdat deze er in het verleden uit is gehaald (door een vorige eigenaar), en wat jij de vlamdover noemt (?) zit bij mij geen slang op, maar er loopt een buisje naar beneden tot onder het carter en staat in open verbinding met de buitenlucht!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Naar mijn idee maakt het weinig uit welk systeem je gebruikt. Ik ben fan van het gebruik maken van inlaatvacuum zodat je krukaskeeringen minder snel neigen tot lekken, maar verder kun je naar mijn idee alles door elkaar gebruiken.<br>
Ongeacht welk systeem je gebruikt, het olieverbruik zal er niet meetbaar minder om worden, misschien wel die paar drup langs keering maar ook dat is meer theorie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
De carterventilatie gaat met een pijpje naar beneden wat niet standaard zo hoort als ik het goed lees.
Nu zit op mijn inlaatspruitstuk een aansluiting (afgedopt op dit moment).
Is het mogelijk om de ventilatie aan te sluiten op de aansluiting op het spruitstuk ? Heeft dit nog wezenlijk effect op het goed lopen van de motor ? Of zijn er bezwaren en de situatie te laten zoals die is ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
<br>
Het open ventilatiesysteem (met het ijzer pijpje naar beneden) is volgens mij vanaf '65 ofzo niet meer toegepast, maar dan kan ook best wat eerder of later zijn.
<br>
Je kunt je ventilatie aanpassen maar dan moet je dus wel een andere vlamdover hebben. Je motor zal er niet veel anders van gaan lopen, alleen het stationair moet opnieuw worden afgesteld. Maar och, waarom aanpassen? Met het open systeem is op zich niks mis mee hoor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.