tikken in b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2004 15:34 #54200 door
tikken in b20 is gemaakt door
HEb een tikkende motor vooral koud en zoek naar de oorzaak. Zou volgens kenner kunnen liggen aan tuimelaars die te vlak zijn geworden en/of stoterstangen. Is in ieder geval niet vacuumklep rem of distributie. Motor loopt ook niet mooi regelmatig en kleppen zijn pas gestelt op 0.45 .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2004 15:41 #70830 door
Beantwoord door in topic tikken in b20
Kan inderdaad heel goed dat de tuimelaars ingesleten zijn. Het gaat hier om minimale hoeveelheden slijtage, maar wel genoeg om de motor te laten tikken. Omdat het vlak waarin de tuimelaar contact maakt met de klep inslijt, zal hier een holletje ontstaan waar de klepsteel dus invalt. Bij stellen van kleppen valt de voelermaat over dit holletje heen. Deze extra speling, zoals je het dan mag noemen, neem je niet mee in het stellen van de kleppen. Zou je de kleppen bijvoorbeeld op .30 mm zetten, heb je grote kans dat het weg is. Of je moet proberen een goed set tuimelaars te vinden. Of je oude tuimelaars opnieuw vlakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2004 16:13 #70829 door
Beantwoord door in topic tikken in b20
DAt vlakkken van de tuimelaars is dat het met een zoetvijl opnieuw vlakken en iets een ronding maken met de zoetvijl zodat het tuimelaar iet gerond is?

Mvg Ger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2004 16:34 #70828 door
Beantwoord door in topic tikken in b20
verheug je niet teveel op de mogelijkheid van niet vlakke tuimelaars. zo te horen heeft jouw B20 dezelfde tik als de mijne waarbij het (ook) niet ligt aan de distributie (= vernieuwd) of vacuumklep( ook vernieuwd) of cyl.kop ( = gereviseerd). tuimelaars dus ook niet: zijn kaarsrecht en vervanging door een andere tuimelaar-as, gaf geen enkel verschil. motor ( compressie en ontsteking en carburatie prima) loopt ook onregelmatig en bovendien nogal rauw en zeker niet 'stil', met name als ie warm is. ik ga eerstdaags het onderblok reviseren (dat is toch nodig).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2004 22:00 #70827 door
Beantwoord door in topic tikken in b20
Dit wordt interessant, waarom hoor ik niemand over smering en de nokken as?
B20's lopen iets rauwer dan B18's maar dit is wel bekend. Ik ben erg benieuwd naar de matre van slijtage van de nokkenas van Henry's blok. Bij deze een oproep om dit goed te meten. Let er tevens op dat de olie en koelkanalen goed open zijn.
Tenslotte een aanrader; zet er een metalen distributie tandwiel in, herrie valt erg mee en een probleem minder voor de toekomst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 08:31 #70826 door
Beantwoord door in topic tikken in b20
komend week-einde gaat het blok er uit, en dus ook de nokkenas. ik laat het resultaat daarna zsm weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.