Hulp gevraagd Volvo PV444CS

  • Marco van Breukelen
  • Marco van Breukelen's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
11-06-2023 17:43 #203435 door Marco van Breukelen
Hulp gevraagd Volvo PV444CS is gemaakt door Marco van Breukelen
Beste clubgenoten,

Na 8 maanden bezig geweest met de zoektocht van missende onderdelen ben ik compleet!
Ik wil de aankomende winter gaan starten met het restaureren en opbouwen van deze mooie harde PV444 uit Zweden.
Hiervoor zoek ik nog 2 adresjes en mogelijk kan iemand mij verder helpen?

- Weet iemand nog een spuiter met een goede prijs/kwaliteitverhouding boven de rivieren? 

- Heeft iemand nog een adresje van een sleutelaar of bedrijf die kan helpen met de auto opbouwen en de technische zaken kan oppakken, tegen betaling  
  uiteraard. Een kameraard heeft hier helaas de aankomende winter geen tijd voor vanwege privé omstandigheden.

Ik zie de reactie graag tegemoet via een mailtje, marcovanbreukelen@hotmail.com

Alvast dank voor de reacties.
Vriendelijke groet,
Marco / Maarssen 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-06-2023 20:50 - 12-06-2023 19:41 #203441 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Hulp gevraagd Volvo PV444CS
In december 2020 heb ik mijn Volvo PV544 laten spuiten bij Doe het zelf garage Heining in het westelijk havengebied van Amsterdam.
Wegens de prima prijs-kwaliteitsverhouding heb ik afgelopen maand er een Peugeot laten spuiten,
ditmaal in een moeilijke Citroen 'nouveau jeune' kleurtje. deze kleur verandert van goud naar lichtgroen als je om de auto heen loopt. De spuitrichting/hoek is daarbij zeer belangrijk.
Prijs-kwaliteit was wederom prima.
Het voorbereidend werk zelf doen drukt de kostprijs aanzienlijk. 
Ondanks dat ze een droogoven gebruikt hebben, lag er 4 weken tijd tussen de grondlaag en de lak. Geen geduld met het laten uitharden is een fout die vaak gemaakt wordt.
De Volvo heb ik in de originele kleur laten spuiten, de 4 spatborden heb ik eraf gehaald en laten stralen, hitteverzinken en poedercoaten bij metaalreiniging.nl (bovenop de coating komt dan de de grondlaag en aflak ) Dat is echt een aanrader, 2x150 euro voor alle vier de spatborden die niet snel meer zullen roesten.
bij de Peugeot heb ik de lak er compleet afgehaald en een hele andere kleur gekozen. was heel veel werk met de binnenkant van de auto en binnenkant deuren.
Succes met de restauratie! ( en ook leuk als je af en toe wat foto's plaatst) Vaak zal je denken, waar ben ik aan begonnen, maar het resultaat maakt wel heel blij
Over het opbouwen moet je je niet teveel zorgen maken, als je op voorhand maar voldoende foto's neemt, alle onderdeeltjes in zakjes met etiket goed opbergt, en alle losse kabeltjes van een etiket voorziet,dan lukt het wel.
(het is mij ook redelijk gelukt, ondanks mijn slordigheid en 2 linkerhanden)
De locatie van het spuitadres maakt niet zoveel uit, je moet de auto toch maar 1x brengen en 1x ophalen met een autotransporter. De kwaliteit is belangrijker dan de kilometers.
De technische zaken van mijn Volvo PV laat ik bij Dries Bakkenes doen.
     
 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2023 18:10 #203463 door Arthur Maandag
Beantwoord door Arthur Maandag in topic Hulp gevraagd Volvo PV444CS
Ik kan Everdingen Autoschade in Haarlem aanbevelen. Eigenaar Jan van Everdingen heeft een eenmansbedrijf en heeft tot nu toe twee keer naar volle tevredenheid een auto van mij gespoten. Hij beleeft lol aan oldtimers, wat in spouiterskringen niet bij iedereen het geval is, en is een Pietje Precies.

In 2016 ging het om mijn Duett, die gelast en strakgemaakt werd aangeleverd.

Vorig jaar heeft Jan mijn Amazon strakgemaakt en gespoten. Fiks laswerk was toen al door iemand anders gedaan.

Het blijven overigens altijd fikse klussen waar meer tegen zit dan mee!

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.