- Berichten: 319
Project Amazon combi '67
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
Geïnspireerd door jouw verhaal, gaan we, mijn buurman en ik, mijn PV544 ook zelf zo doen. Hij is zijn hele leven schilder van beroep geweest en schildert een deur tussen twee bakken koffie door spiegelglad terwijl ik een uur bezig ben en dan istie nog niet glad. Het leek hem leuk om de PV te doen, mits ik ga schuren.
Ik begrijp dat de Wyzonol op kleur te mengen is? Ik denk dat ik dan 2,5 liter ineens laat mengen op kleur. Denk dat ik dan een eind moet komen vergeleken met een Amazon combi.
Vriendelijke groet, Rik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
Misschien leuk om een topic aan te maken zodat we je project kunnen volgen?
Ik denk ook dat je met 2,5 liter een heel stuk komt, zeker als je dunne lagen strak rolt, bijkomend voordeel is dat je dan minder (nat)schuur werk hebt.
De wijzonol is wel op kleur te mengen, echter niet via de originelen laknummers.
Ik heb het bij benadering via kleurkaartjes en waaiers gedaan van de bouwmarkt.
Groet, Frank
Combi '67
240 '85
V70 '09
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Dank. Ik denk dat ik met het Radio afdekplaatje naar de verfboer ga en vraag of ze aan de hand daarvan de kleur kunnen mengen. De achterkant van dat plaatje zal nagenoeg niet verkleurd zijn, ga ik van uit.
Ik houd je/jullie op de hoogte.
Vriendelijke groet,
Rik
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1881
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Koen Sollie
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Ik ben door jouw project ook op het been gezet van zelf lakken en polijsten. Ik weet niet of je mijn topic kleurcode 46 robijnrood - Pagina 2 - Volvo Klassieker Forum - Volvo Klassieker Vereniging (volvokv.nl)
hebt gevolgd? Door reacties van andere clubleden ben toch wat gaan twijfelen. Rik is heel enthousiast en ik wilde graag zijn auto een keer bewonderen maar dat is niet naast de deur. Woon jij misschien meer in de buurt en zou ik je Combi een keer mogen komen bekijken? Ik woon in Groesbeek.
Hartelijke groet, Koen
Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
leuk om te lezen dat er meerdere projecten lopen met het rollen en afwerken van de lak!
ik ben 1,5 jaar verder ondertussen, de lak houdt zich zover goed. De lak is beschermd en geseald met een goede wax en verder staat deze altijd binnen. De kwaliteit van het eindresultaat valt of staat vooral met het afwerken, dus het wetsanden en polijsten. Ik ben ook nog steeds dik tevreden met het resultaat.
Je bent welkom om te komen kijken! Ik woon in de kop van Drenthe. Ik stuur je even een een persoonlijk bericht met contactinformtie.
groet, Frank
Combi '67
240 '85
V70 '09
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
Eerst verzwaarde achterveren geplaatst, ivm de gastank en vaak kinderen op de achterbank.
Op basis van informatie op het forum gekozen voor Koni geel schokdempers van een 240 voor de achterzijde.
Echter bleken de ogen waar de rubbers in zitten breder te zijn dan van de combi.
Een andere breedte dan normaal bij een 240, zie op deze foto de schokdemper onder onze 240 en daaronder de oude demper van de combi.
Ik heb de Koni wel gebruikt, de rubber bussen heb ik er uit geperst en de pennen die daarin zaten. Daarna de ogen op maat geslepen zodat deze even breed is al passend op een combi.
Daarna de rubber bus er weer ingeperst en met een speedboor op maat geboord zodat deze passend is.
Daarna was de voorzijde aan de beurt, alles was oud en versleten.
Alle moeren, bouten, fusee's, draagarmbussen, stuurarmen en schokdempers vervangen. Alles schoon geborsteld en geschuurd en voorzien van een laag zinc alu spray met als eindlaag een zwarte lak.
Ook het subframe van een nieuw kleurtje voorzien. Alles weer in elkaar sleutelen is genieten met alles schoon en nieuw!
Nu allen nog even laten uitlijnen en dan ben ik erg benieuwd hoe het gaat rijden.
Combi '67
240 '85
V70 '09
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank Hoekstra
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 50
het ging inderdaad verrassend vlot. Scheelt dat ik de lange bouten van de draagarmen goed loskreeg met luchtsleutel en lange hefboom. Ook de bouten van de bovenste draagarmen ging (na wat prutsen) goed los.
Omdat de auto op de poetsbrug staat in de garage was er niet voldoende ruimte om het motorblok goed te ondersteunen om het subframe er af te halen.
Bijkomend voordeel van het ontzettende vettige subframe was dat deze daaronder goed geconserveerd was, een laklaag in de de wielkassen was voldoende.
Combi '67
240 '85
V70 '09
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.