1800ES restauratie 2

Lees meer
15-02-2024 09:57 - 15-02-2024 20:56 #1044011 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1800ES restauratie 2
Inmiddels zijn we een stukje verder, ook 8 jaar ...., andere zaken hebben de aandacht gekregen, waaronder een lastige scheiding en twee verhuizingen. Zoals je op mijn avitar kan zien is de ES body naar Jacco in Kootwijkerbroek gegaan en de aanrijding bleek veel meer schade te hebben aangericht dan gedacht. De hele voorzijde is er afgegaan en we hebben een aanrijdingsvrije donor ES body gebruikt voor de maten, bleek het balkje onder de radiator 3 cm te veel naar achteren te staan. ook de voorbumper bevesting was rot, gelukkig zijn hier inmiddels reparatiedelen voor te krijgen en is het hersteld. Als je dit verhaal leest denk je waarom we in godsnaam met deze body zijn doorgegaan, nou gewoon omdat het kan en er al zo veel geld in is gegaan dat je niet meer kunt stoppen. Ik vergelijk het wel eens met een Boeing 747 die het point of no return is gepasseerd

Hier een plaatje wat niet alle dagen te schieten is;

 

Voor de duidelijkheid de bruine ES is de donor, de linker is de body waar we mee verder gaan, een project van al een kleine 10 jaar.
Toch komen we langzaam bij het einde van de laswerkzaamheden, de kleur twijfel ik nog over ... donker grijs, zwart omdat het rode interieur er al is en er bij moet passen, staalblauw metallic ? van de E en nooit op een ES gebruikt. Moet er nog even over nadenken.
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.