Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
14-03-2013 11:55 #124675 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
wellicht ten overvloede: zorg er bij het aanpassen van je cardanas niet alleen voor dat deze goed recht wordt, maar ook dat de kruisstukken op de juiste manier in lijn staan!!! :ugeek:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 21:54 #124713 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Hans,
gaat helemaal goedkomen! alsnog bedankt voor de tip!

UPDATE (kleintje)

gisteren eventjes bezig geweest met m'n subwoofer aanpassen zodat hij achter het reservewiel past. aangezien het geen weer was om met de auto buiten bezig te gaan.
toen ik de bekleding eraf haalde kwam ik een best ranzige constructie tegen.
onder de bekleding zat allemaal schimmel. :roll:

en toen ging ik voor de gein maar eens in de kist kijken...

gelijk de hogedrukreiniger gepakt en wegspuiten die zooi.
uiteindelijk de kist helemaal op maat gemaakt, en past nu perfect achter het reservewiel :mrgreen:

aangezien ik in principe alles klaar had om in de kofferbak te zetten, kon ik de verleiding niet weerstaan om de kofferbak zelf ook maar eens aan te pakken. aangezien er al oppervlakkige roest aan het ontstaan was, ben ik maar gauw aan de slag gegaan.

na alles netjes geschuurd te hebben en een flinke laag primer eroverheen gespoten te hebben, gelijk maar alles hetzelfde gespoten als de kleur van mijn interieur. ziet er veel beter uit al zeg ik het zelf :mrgreen:


morgen de subwoofer, versterker en accubak monteren. ik kan op het moment niet meer zo veel met de motor bezig aangezien ik nog aan het wachten ben op een bus voor de cardanas om die te gaan aanpassen. daarna kan ik met de uitlaat bezig gaan en als laatst komen de aanpassingen voor het gaspedaal en de beplating/versteviging.
ohja ik zal z.s.m. even een video maken van de motor :D

verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2013 18:47 #124900 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE(tje)

ik heb de laatste paar dagen niet zo veel tijd gehad voor m'n autotje helaas.
MAAR deze jongen heeft weer een baan!! dus ik kan eindelijk weer fatsoenlijk geld gaan besteden aan m'n auto! :D
dus binnenkort een setje verlagingsveren aanschaffen en de spatborden uit laten rollen zodat de velgen helemaal tot hun recht komen. en gelijk de benodigde rubbers hier en daar vervangen samen met de remblokjes e.d. zodat straks alles weer piekfijn is.

ik heb vandaag toch nog eventjes aan de kofferbak kunnen werken (aangezien ik nog op materialen moet wachten), en hij is wat mij betreft zo goed als klaar (: alleen zou ik nog even de bedrading van de versterker mooi weg moeten werken. en eventueel wat zwarte vloerbedekking op maat maken voor de bodem. maar daar kom ik later nog op terug!


verdere updates en foto's volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:00 #124960 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
hier het filmpje wat ik had beloofd te maken.
hij doet het alleen nog niet hoe ik zou willen dat hij het doet.
hij loopt eventjes en daarna valt hij weer uit.
ik probeer hem te starten op gas, ik denk zelf dat de reden hiervan is omdat ik de gasverdamper van de b18 gebruik ipv die van de b30.
zou dit inderdaad het probleem zijn? of is het waarschijnlijk wat anders?
als dit wel het probleem is dan bouw ik namelijk die van de b30 erop.
... e=youtu.be

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:07 #124962 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Dit vindt je startmotor niet leuk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:16 #124963 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

"Lars Weffers" schreef:
Dit vindt je startmotor niet leuk...


ik probeer alleen een goed filmpje te maken zodat er iemand een antwoord op kan geven wat er mis kan zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:25 #124964 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Een B18 verdamper (als zoiets bestaat) moet een B30 in elk geval stationair kunnen laten lopen.
Een verdamper kan tot een bepaald vermogen gas leveren.
Het zou kunnen dat een B30 boven de max gaat van je huidige verdamper, maar dan merk je dat als je maximaal vermogen vraagt. Ik denk dat het eerder een afstelling probleem is.
Het is me niet duidelijk of hij iets van 10 seconden wel netjes loopt of dat hij überhaupt niet netjes loopt.
In dat eerste geval kan het ook nog een probleem zijn met het relais van de veiligheidskleppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:39 #124967 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Doet hij het op benzine wel goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 16:52 #124968 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hoi Wessel,

gewoon nog ff verder fine-tunen :D
kan natuurlijk van alles zijn van ontsteking tot lpg; en inderdaad, zoals Boele ook al vraagt: loopt ie al op benzine? of is het hele injectiesysteem met alle opnemers etc nog niet functioneel?
en wat die startmotor betreft, Luuk heeft er nog één in de aanbieding. ;)

bijgaand nog wat inspiratie voor je uitlaatysteem en het verbouwen van je spatborden:
www.youtube.com/watch?feature=fv ... 7ZCWE&NR=1

vooral doorgaan!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2013 19:06 #124972 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Heren,

met de b18 verdamper bedoelde ik natuurlijk de verdamper die voor dat blok gebruikt werd :)
hij loopt niet langer dan 2-3 seconden voordat hij weer uitvalt. in die tijd klinkt het prima, geen raar gestotter of andere bijgeluiden.
ik heb een afstelknop op de slang zitten, maar is er nog een andere manier om hem af te stellen dat ik over het hoofd heb gezien?
de ontsteking e.d. heb ik gewoon precies geplaatst zoals het uit de auto kwam, en toen liep het perfect dus het lijkt mij dat ik daar niet aan hoef te knutselen.
het injectiesysteem is verder gewoon functioneel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.