vriesplug eruit "geklapt"

Lees meer
21-04-2024 16:51 #1044959 door Bart Prins
vriesplug eruit "geklapt" is gemaakt door Bart Prins
Hallo,

Vorige week reed ik +/- 100 km , motor liep lekker, temperatuur meter nog in groen en toen ik gas gaf een behoorlijke knal, motor bleef goed lopen , maar ik ben direct gestopt en het koelwater stroomde uit de motor. Nu is de vriesplug tgv de 4e cilinder er uit gevlogen ( zie ook de foto's in de bijlages ) Nu is mijn vraag :

1. is dit pure pech, kan gebeuren na 58 jaar trouwe dienst
2. nee, gebeurd nooit, er moet een te hoge druk in het koel systeem geweest zijn, mijn radiator is nieuw ( open systeem) en de radiateurdop functioneert niet naar behoren.

Ik heb er een nieuwe vriesplug in gezet maar het vertrouwen is een beetje weg.

Graag jullie mening.

groeten,

Bart Prins
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2024 18:23 #1044961 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic vriesplug eruit "geklapt"
Hallo Bart,
geen normaal iets, maar op die plek zit wel eens een motorverwarming, als men die weggehaalt heeft en dan de vriesplug niet goed geplaatst heeft kan ik dit verklaren.
Dus als je de boel schoongemaakt hebt en de vriesplug goed geplaatst hebt (het midden op de juiste diepte gedrukt hebt, niet te hoog gelaten of te diep gedrukt) verwacht ik niet dat de vriesplug er nog eens uit springt.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-04-2024 21:10 - 22-04-2024 21:13 #1044969 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic vriesplug eruit "geklapt"
Beste Bart  en anderen,
 Heb dit zelf ook ondervonden tot 2x toe. Voot heen als de motor eruit was , was dat geen probleem om hem er goed in te zetten.
Recent dus wel,de ruimte tot het binnen scherm is beperkt om een goede en goed gerichte klap op dat plaatje te geven.
En aangezien ik in het bezit ben van een draaibank, een stukje gereedschap gemaakt.
 
 
Hiermede kun je er goed bij en een gerichte harde klap op de pen ( een afgezaagde slotbout M8 ivm met de kop)
Succes  Fred
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.