super koeling

Lees meer
24-09-2023 09:19 #204774 door Johan Geers
super koeling is gemaakt door Johan Geers
Superkoeling

Ik heb het maar superkoeling genoemd want ik denk denk dat er niet meer uit te halen is.
Het was bij mij nog steeds dat de temperatuur met aircon nog steeds opliep naar 85gr.
Nu denk je 85gr waar maak je je druk om, maar met 85gr lopen wel constant de koelfans.
Ik denk daar moet meer uit te halen zijn een dikke aluminium radiator en vier pull push fans.
Ik denk ik zet er een pompje bij om de circulate te bevorderen.
Maar dat is eerder gezegd dan gedaan de meeste pompjes hebben een 12mm aansluiting ik dacht daar win ik niet veel bij, totdat ik dit shopee.ph/New-Universal-Auxiliary-Electr...98019650.22074547828 pompje vond.
Dit pompje heeft 20mm aansluitingen.
Dit tussen de radiator uitgang en de zuig van bestaande pomp gemonteerd.
Dit gaf het resultaat wat ik wilde de fans schakellen nu uit en aan op of wel hoge temperatuur 50gr condenser of hoge temperatuur radiator 78gr.
Voor mensen die naar hoge temperatuur landen op vakantie gaan kan zo een systeem nut hebben maar voor Nederland! Ik zou het niet doen.
Ik heb in Nederland jaren lang met een tropenradiator en een 5 wieksfan rond gereden en als backup had ik een elektriesche fan van een Citroen CX met de voeler van de CX deze schakelde op 90gr in.
Ik heb die fan in al die jaren misschien tienmaal in horen komen.
Maar hier (Filippijnen) met temperaturen achter in de dertig voor in de veertig en smorgens een koelwatertemperatuur van 30gr of hoger soms ja dan ben je blij dat je het voor elkaar hebt.
IK heb er nog wat fotos bij gedaan.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2023 14:23 #204777 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic super koeling
In Europa zou je zoiets ook moeten kunnen bereiken met een Bosch PAD 12v auxiliary pump (betsaan met 19mm aansluitingen; wel duur natuurlijk, want .... Bosch)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2023 03:50 #204779 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic super koeling
Beste Rob die heb ik gevonden www.scintex.com.au/products/12v-bosch-water-pump-0392022002 is inderdaat aan de dure kant.
Die van mij koste terug gerekend incl verzendkosten 17EURO.
Voor die prijs neem ik er wel eentje op reserve.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.