Kachel restaureren

  • Marcel van Genderen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2007 23:27 #50709 door Marcel van Genderen (GAST)
Kachel restaureren is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo, ik heb een paar vragen over de kachel unit van de volvo amazon. namelijk over het verwarmingsblok, hoe zit dit in de kachelbehuizing? licht deze los of zitten er rubbers tussen? bij mij zat er een stuk schuim omheen. ik heb mijn kachel helemaal laten stralen en weer mooi zwart laten spuiten, dus heb ik de kleppen ook gedemonteerd maar nu zijn de borgingen van de kleppen kapot gegaan, dit waren een soort ringen die er maar een kant op kunnen , waar kun je deze kopen ? en heb ik naast de schuimrubber afdichtingen ook nog andere doorvoer rubbers nodig?</p><p>een hoop vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, misschien met foto's of internet site's</p><p>groet Marcel</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2007 21:45 #87650 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kachel restaureren
<p>Het koperen verwarmingsblok ligt op de steuntjes in het verwarmingshuis, er zitten ribbertjes op. Overigens er zijn revisiesetjes van de verwarming, rubbers etc.</p><p>Zag ze op de beurs liggen, nordicar heeft ze en ook een aantal onderdelen zijn in het VOD te krijgen, zoals die borgringetjes van de klepstangen</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van Genderen (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-12-2007 20:24 #87649 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Kachel restaureren
<p>Hallo ,</p><p>ik heb inmiddels de onderdelen gevonden voor mijn kachel, maar nu zou ik nog graag wat foto's (of tekeningen)zien hoe het een en ander precies gemonteerd zit, wie kan mij daar aan helpen? ik heb al even op internet gekeken maar ik kan niets vinden.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.