Binaire kachel (alleen uit (= koud) of aan (= heet)

Lees meer
22-06-2009 16:53 #49642 door H. IJzerman
<p>Beste collega volvo-ers,</p><p>Ik zit met een zgn. binaire kachel, die of "uit" staat, of loeiheet is. Zie ook opmerking van Lars op item "Warmte van de kachel" : "<em>Verder kan de voeler van de kraan ook niet goed in de kachelradiator zitten. Het symptoom hiervan is echter een binaire kachel, uit en koud of aan en heet (ook als de schuif halverwege staat)".</em></p><p>Hier wil ik op verder gaan met de vraag: <strong>hoe is dit te herstellen</strong> ? Kun je de voeler van buitenaf goed in de kachel passen ? Of moet je de kachel hiervoor eerst verwijderen uit de auto, en de kachel openmaken ? Dit is een gigantische klus, wat je niet zomaar doet.</p><p>Als iemand hier wat meer over weet, hoor ik het graag.</p><p>gr. Hans IJzerman</p><p>tel. 038-4479656</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2009 18:57 #92372 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Binaire kachel (alleen uit (= koud) of aan (= heet)
<p>Beste Hans,</p><p>Er zit niets anders op dan de kachel uit elkaar halen.! Het is een grote klus, maar je heb er de hele warme zomer de tijd voor. De voeler moet namelij tussen de "schubben" van de verwarmings kachel zitten en dat luk alleen als ie uit elkaar gaat. Voordeel is dat je de kachelunit kan voorzien van verse pakkingen, het afwateringspijpje kan schoonmaken, de verwarmingsklep lekker gangbaar kan maken. enz Alle andere opties is tobben. </p><p>Groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2009 21:09 #92371 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Binaire kachel (alleen uit (= koud) of aan (= heet)
<p>Beste mensen,</p><p>Is het geen leuk idee, om een workshop kachelrevisiekunde te doen? Er zijn vast wel tien mensen te vinden wiens kachel een grote beurt nodig heeft. Ik stel het als volgt voor:</p><p>- We komen "ergens" samen</p><p>- Demonteren onze kachels</p><p>- Helpen elkaar bij het uit elkaar nemen</p><p>- Helpen elkaar bij het schoonmaken en het vervangen van de onderdelen die vervangen dienen te worden</p><p>- Helpen elkaar bij het in elkaar zetten van de kachels en het monteren van de kachels</p><p>Idee? Ik ben inschrijver nummer 1! De/het/een VOD kan zorgen voor tien setjes vervangingsonderdelen.</p><p>Groet,</p><p>Edo</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold van Loon (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2009 10:21 #92370 door Arnold van Loon (GAST)
Beantwoord door Arnold van Loon (GAST) in topic Binaire kachel (alleen uit (= koud) of aan (= heet)
<p>Toen de kachel van de amazon niet meer goed werkte is het gelukt de voeler op de goede plaats te schuiven door ruimte te maken tussen de twee kachelhuishelften. Schroeven er uit en wigjes/wasknijpers er tussen gedrukt. Dit geeft voldoende ruimte om met een lampje te zien wat je doet. Het is wel een prutswerk en een rothouding want je moet een beetje een slangenmens zijn. Daarna niet vergeten een nieuwe "afdichting" aan te brengen, maar wellicht kleeft het spul de boel weer aan elkaar.</p><p>Dit is een alternatief, maar moet toegeven dat de eerder beschreven methode natuurlijk beter is.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.