kachelmoter 300 serie

Lees meer
08-03-2024 23:30 #1044310 door Rob Burger
kachelmoter 300 serie is gemaakt door Rob Burger
hallo ik heb een kachelmotet gekregen van een 300 serie en wil weten hoe ik deze kan testen want er zit maar 1 aansluiting op en wil niets verkeerd doen ,ik wil weten of hij beter werkt dan de aanjager in mijn Duet , zie bijlage , alvast bedankt grtz Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2024 10:42 - 09-03-2024 10:43 #1044313 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic kachelmoter 300 serie
Deze Delco kachelmotor zit ook in een 480. Het bedradingsschema van de 480 vind je wel op internet.
Daarin kun je zien dat de verschillende snelheden waarmee de motor moet kunnen draaien niet in de kachelmotor wordt bepaald maar door weerstanden in een apart onderdeel (E2 in het schema).
Als je deze kachelmotor direct op een aan/uit-schakelaar aansluit, zal deze dus altijd met de hoogste snelheid draaien. Je zult de weerstandgroep/schakelaar van een 480 moeten gebruiken om verschillende snelheden te kunnen instellen.
 

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2024 11:32 #1044315 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic kachelmoter 300 serie
hallo Leo dat is dan jammer ,dan kan ik er niet mee wat ik eigenlijk in gedachte had , want ik zoek eigenlijk een oplossing om de kachelventilator wat meer kracht te geven ,het motortje wat er nu in zit werkt wel maar maakt af en toe een beetje herrie dus die moet eigenlijk vervangen worden en dan kun je beter even zoeken naar een upgrade en misschien is er hier iemand die iets weet ,deze proef gaat in ieder geval niet door want ik wil aan het dashboard niets veranderen ,in ieder geval bedankt voor je reactie ,grtz Rob  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
09-03-2024 16:53 #1044323 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic kachelmoter 300 serie
De kachelweerstanden zitten niet in het dashboard, maar elders ingebouwd. De kabels van dash-schakelaar gaan naar dat weerstandsblokje (ook van 300 serie is gebruiken, naast de 480). Vandaar loopt het dan naar motortje. Bij de 340 had ie ook 4 standen: 0 (uit) 1, 2,en 3. Er staan in de 300 sectie op het forum ook veel zaken over. Zoek op kachelweerstand.

Of je het dus kunt gebruiken weet ik niet, maar dashboard hoeft wrs niet aangepast en de reden die je aangeeft is dus waarschijnlijk niet terecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2024 20:35 #1044327 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic kachelmoter 300 serie
In de duett zit een 2 standen trekschakelaar en deze uitstraling wil ik niet veranderen, Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
09-03-2024 21:16 #1044328 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic kachelmoter 300 serie
Snap ik helemaal!

Niet om je te overtuigen, is helemaal jouw auto en jouw keuze uiteraard. Maar voor duidleijkheid toch nog stukje toelichting:

Bedoelde vooral dat je de draden die aan je huidige schakelaar zitten via de kachelweerstand ook op die motor kunt zetten.
Kachelweerstand snoept, afhankelijk van de stand schakelaar een stukje van het vermogen af. Vermoed dat je bv standje 2 ook kunt overslaan.
Is een simpel ding eigenlijk. Zie foto.


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2024 21:24 #1044329 door Rob Burger
Beantwoord door Rob Burger in topic kachelmoter 300 serie
Ziet er interessant uit maar dit gaat mijn technische pet te boven maar toch bedankte 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.