P1800 Montage kachelradiator in behuizing

Lees meer
08-04-2013 14:36 #125858 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Voor de duidelijkheid, het slangetje zit nu erg goed, dat is het probleem niet. Wel het luchtrooster voor de voorruitontwaseming. Degene met de vier slangen.

Zulk soort clips heb ik gekregen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-04-2013 16:18 #125860 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
<Nu is mijn vraag; hoe heb je het rooster voor de vier slangen gemonteerd? Ik heb een soort embleem clips gekregen van het VOD, maar snap niet hoe ik die vast moet zetten. Wellicht heb ik de verkeerde gekregen.>

Voor de bevestiging van de kunsstof uitstroom opening heb ik de originele z.g speednuts gebruikt.
Maar die zitten wel van de binnenzijde gemonteerd :(
Ik denk dat je voor iets anders gaat.
Kachelhuis zit inderdaad lastig, ik kon in de motorruimte staan en kon er goed bij.


Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2013 18:28 #125867 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Ik heb die uier inderdaad vóór montage van de hele kachel gemonteerd. Zoals het zat. Misschien had ik het achteraf anders willen doen. Maar achteraf kan je alleen kitten, denk ik.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2013 10:18 #125891 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
@Reinoud:

Zonder motorblok kan je hem meer voorover kantelen. Nu kon ik geen kracht zetten. Uiteindelijk met een blokje hout gelukt.

Ik zal eens kijken hoe een speednut werkt. Begrijp dat jij het luchtrooster gemonteerd hebt voordat het kachelhuis in elkaar geschroefd werd. Ik heb gigantisch goede lijm, daar kan het ook nog mee. Het heeft immers vrijwel niets te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 11:06 #157957 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Hallo Boele, ik zie op jou foto dat het afvoerslangetje door de tunnel wordt geleid. Ik heb mijn kachel ook gereviseerd en bij mij zat helemaal geen slangetje, laat staan een pakking in beide kleppen. Ik kan mij niet herinneren dat voor het slangetje een gat in mijn tunnel zat! Heb jij dit gat er zelf in geboord of zat dit in jou P1800E al voorgeboord? Deze week moet de kachel er weer in en ik wil het gelijk goed doen!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
03-02-2016 15:49 #157968 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Hallo,
Bij mijn 1800E was het slangetje verdwenen, vergaan door ouderdom, er zat alleen nog een restje in het kachelhuis. het gat zat er wel in de tunnel.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 17:33 #157972 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Hallo Peter,
heeft eventueel iemand anti-dreun mat over het gat geplakt? Deze afwatering moet er zitten.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
03-02-2016 18:46 #157973 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
En het zit aan de linkerkant bovenop van de tunnel, recht onder het afvoergat van de kachel.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 20:04 #157978 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Heren bedankt voor de snelle reacties, morgen zet ik de kachel met nieuwe pakkingen weer in elkaar en dan is hij weer klaar voor de komende 40 jaar! :lol:






Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2016 12:49 #158082 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Afgelopen week de kachel in elkaar gezet. Nog even wat over het spuitwerk; normaal kies ik voor het spuitwerk altijd voor spuitbussen van de autoshop voor rond de €7,00 maar bij de Action liggen ze voor €2,00 in het schap. Daar heb ik de hele kachel mee gespoten en zie geen verschil met de duurdere spuitbussen. Hebben we altijd teveel betaald (?) of is de spuitbus van de Action van mindere kwaliteit?.......de tijd zal het leren. :lol:
Voor de het afkitten van de felsnaden, het afdichten van beide kachelhelften en het plakken van de pakkingen heb ik zwarte Polynax van Bison gebruikt. Het voordeel is 3 in 1, het is overschilderbaar en zwart van kleur zodat eventuele lijmresten langs de pakking niet opvallen.

Ik heb er voor gekozen de afgebroken termostaatvoeler niet te vernieuwen en kan mij goed helpen met een kachel die altijd vol open staat en zijn maximale warmte afgeeft als ik daar om vraag. Zo vaak wordt de verwarming niet gebruikt en hoef er ook niet mee naar de wintersport.












Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.